סערת הבשר ב-9 הימים

מאות תימנים מחו בראש העין: "אנו עדה קדושה" • צפו

מאות מבני העדה התימנית, התכנסו אמש, כדי למחות על כך שכינו אותם "חסרי דעת" • הכינוס נפתח באמירת תהילים לרפואתו של נשיא המועצת הגאון חכם חיים שלום כהן לרפו"ש • צפו בתיעוד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכינוס בראש העין, אמש (צילום: אבי את אבי • וידיאו: ישי כהן)

כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', מאות מוחים בני העדה התימנית, התאספו אמש (מוצ"ש), באולמי אוורסט בראש העין, כדי למחות על ביזוי העדה, בעקבות דבריו של רבה של חולון הגאון רבי אברהם יוסף.

לכנס הגיעו עשרות רבנים ואישי ציבור מהעדה, כדי למחות על דברי הגר"א יוסף, שכינה אותם מעל גלי האתר - "חסרי דעת".

הכינוס נפתח באמירת פרקי תהילים לרפואתו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון חכם חיים שלום כהן לרפואה שלמה.

הדוברים הרבים שנאמו הביעו את תמיכתם בפעילות "שלוחי ציבור בקהילות תימן" אשר ארגנו את ערב המחאה, ובין הדברים שנאמרו: "לראשונה בהיסטוריה התימנים מצליחים להתחבר למטרה אחת קדושה והיא הרמת קרן העדה".

"כולנו מבינים שהביזיון נמשך יותר מדי שנים ואמירות כמו שהיו, הן תוצאה של אי תגובה עד היום. לא ניתן לאף אחד, למחוק את מסורתנו ולא ננטוש את דרכנו".

הרב רצון ערוסי רבה של קרית אונו שאינו בקו הבריאות דיבר בוידאו ואמר: "מחאת קודש זו לא נועדה להכפיש רבנים או להכפיש עדות או מנהגים, כי אין זו דרכה של תורה. תכלית מחאת קודש זו לומר לעצמנו ולכל הצופה עלינו שאנו עדה קדושה ושאנו מתחייבים במעמד קודש זה לשמור על מורשת אבותינו, ואנו קוראים לכל חכמי ישראל לחנך את שומעיהם לאחוות ישראל".

שגיב מחפוד מ"שלוחי ציבור בקהילות תימן": "הרב אמר עלינו 'הם לא מוכנים לקבל את דעת הכלל, הם מוכנים לעשות הכל לשמר את מנהגי אבותיהם', ואנו פה היום ביחד אומרים לו אתה צודק, אנחנו באמת נעשה הכל בכדי לשמור על מנהגי אבותינו".

כזכור וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', לפני כשבועיים, פורסם ב'כיכר השבת', כתבה בנושא אכילת בשר בתשעת הימים והביא את דבריו של הגאון רבי אברהם יוסף, שאמר מעל גלי האתר, כי תימנים שאוכלים בשר בימים אלו, הם חסרי דעת, בעקבות כך, פרצה סערה ובמוצ"ש הקרוב מתוכנן כנס מחאה.

בפינתו ברדיו 'קול חי', הסביר הרב יוסף את המקור למנהג שלא לאכול בשר ועוף בתשעת הימים, ומסקנתו: "אין מי שיפרוץ גדר, אין מי שיזוז מהמנהג, ויאמר אנחנו לא נהגנו". וכנגד מנהגם של יהודי תימן לאכול בשר בתשעת הימים התבטא הרב יוסף: "לצערי יש בארץ קבוצות של תימנים חסרי דעת".

הרב אברהם יוסף הדגיש כי הוא קורא לחלק מהתימנים 'חסרי דעת' כי "הם לא מוכנים לקבל את דעת הכלל, הם מוכנים לעשות הכל לשמר את מנהגי אבותיהם", והמשיך: "ובאמת אם היה בדעתם לחזור לתימן. בבקשה שיאכלו בשר. אני לא מכיר תימני אחד שרוצה לחזור לתימן. הם באו לארץ במטרה להישאר בארץ. אם כך איזה סיבה יש להקל ראש בעניין אבלות על תשעה באב. וכי תשעה באב שייך לכל העדות חוץ מהתימנים? מה הם לא בכלל ישראל?. חלילה. לכן צריך ללמד אותם מוסר השכל להיות חלק מעם ישראל להיות מהמתאבלים על ירושלים ולא לאכול בשר בתשעת הימים כמו כלל ישראל" סיים הרב אברהם יוסף את דבריו החריפים.

מאז שפורסמו הדברים, התעוררה תסיסה בקרב 'התימנים', שכעסו על ביזוי המנהגים שלהם מאות בשנים על ידי הרב יוסף, 18 מרבני העדה הוציאו מכתב מחאה, בו ביקשו מהרב אברהם יוסף להתנצל על הדברים החריפים שאמר כנגד "עדה קדושה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר