ההספד המלא | צפו

הראש"ל: "חכם שלום השכין שלום בין ספרדים לאשכנזים"

הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף, המכיר את ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל עשרות בשנים, סיפר במסע הלוויה על הקשרים המיוחדים שהיו לחכם שלום עם אביו רבינו הגר"ע יוסף זצ"ל ועל ההנהגה שקיבל על עצמו | צפו (הספדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הראש"ל הרב יצחק יוסף (צילום: שיא לייב)

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, שהיה תלמידו של ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן זצוק"ל בישיבת פורת יוסף, ספד לו היום (שני) בלוויה שיצאה מישיבת פורת יוסף בשכונת גאולה בירושלים.

"היום, כולנו מבכים את העובדה שאדם כל כך גדול שהשפיע רבות על עם ישראל הסתלק מאיתנו", פתח הראש"ל את דברי ההספד: "כאשר היה צריך להנהיג, ראינו כולנו את ראש הישיבה יוצא ועומד בראש ההנהגה. כאשר התעוררה בעיית גיורי צה"ל, הוא עבר מרב לרב, ללא שאכל או שתה, העיקר כדי להביא לפתרון לסוגיה ההלכתית שהטרידה את דעתו.

"הוא השכין שלום בין אנשים, אשכנזים וספרדים, והוא זה שלחץ על אבא מרן זצ"ל להקים את תנועת ש"ס, למרות התנגדותם של אינשי שלא מעלי, ולזכותו עומדים כל מוסדות התורה שהתנועה הקימה במשך שנים. הוא היה חברותא של אבא בנשך שנים רבות, והיה להם ידידות אמיתית".

"כל ימיו", הוסיף הראש"ל והמשיך בהספד: "הוא היה שקוע בתורה, ולא היה עוד מישהו שעליו מרן אמר שהוא גדול בתורה ושאסור לעבור על דבריו. הוא העמיד תלמידים הרבה, ואני זוכר שכשהיה צועק על תלמיד, הוא היה קורא לו אח"כ לחדר ומפייסו. איבדנו והפסדנו אדם גדול שטיפל בנושאי דת רבים, בכשרות ,בגיורים ועוד".

"הייתי בתקופה האחרונה בישיבה של העמותה בביתו של ראש הישיבה זצ"ל, ושם הוא הביע דעתו שהוא רוצה שבנו רבי שמעון ימלא את מקומו כראש הישיבה".

לסיום, הכריז הראשון לציון כמו הגר"ש בצלאל: "אפשר להכריז על בנו רבי שמעון כהן כממלא מקומו של אביו, ושירביץ תורה בעם ישראל".

צפו בווידיאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר