"תפרסם שזה שמד"

כשחכם שלום שאל: מה דעת הרב שך בנושא גיוס בחורי ישיבות

חבר מועצת גדולי התורה הגרמ"צ ברגמן, סיפר אתמול לבני ביתו - אחר שנודע לו על פטירתו של הגאון חכם שלום כהן זצוק"ל, על השיחה שהיתה ביניהם לפני כשבע שנים בנושא גיוס בחורי ישיבות (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חכם שלום כהן זצוק"ל לצד יבל"א הגרמ"צ ברגמן (צילום: באדיבות המצלם)

זמן קצר לאחר שהגאון חכם שלום כהן זצוק"ל, נהפך לנשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הוא פגש את חתנו של מרן הרב שך זצוק"ל, והתעניין, מה חמיו חשב על גיוס בחורי ישיבות.

אתמול, עם היוודע לחבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת הרשב"י, הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, על פטירתו של חכם שלום זצ"ל, הוא סיפר לבני ביתו מה הם שוחחו לפני מספר שנים.

וכך סיפר הגרמ"צ: "היה זה בזמן תקופת ממשלת נתניהו שהוקמה יחד עם יאיר לפיד, שכרת ברית אחים יחד עם נפתלי בנט, אז נתרגשו על עולם התורה גזירות קשות ובראשם גזירת גיוס בני הישיבות".

"באותו הזמן", סיפר הגרמ"צ, "השתתפתי בכינוס השנתי של ארגון "לב לאחים", כשראש הישיבה חכם שלום כהן ישב בסמוך אלי".

"חכם שלום אמר לי, 'אנחנו תלמידים של חמיכם מרן הרב שך זיע"א. כל דבר בישיבה שאלנו את פיו. ככל היוצא מפיו יעשה. האם שמעת מחמיך זצ"ל אודות נושא גיוס בני הישיבות".

הגרמ"צ השיב לכם שלום ואמר לו: "היה זה בשנת תשנ"ח, אז עלה נושא גיוס בני הישיבות, ומו"ח זצוק"ל אמר לי בזה הלשון, "כשיגיע הזמן בו ראשי השלטון ינסו לבצע את זממם ולגייס את בני הישיבות, תפרסם בשמי שזו שעת שמד וצריך למסור את הנפש על זה כהלכות קידוש ה' ביו"ד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר