הפריימריז בשיאם

מתח בציונות הדתית; קרב בין יאיר גולן וזהבה גלאון במרצ

מתפקדי המפלגה הדתית ומפלגת השמאל בוחרים בשעות אלו את הרשימה לכנסת ה-25. בציונות הדתית הבחירות החלו ב-10:00 ואילו במרצ הקלפיות נפתחו ב-14:00 (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו באב תשפ"ב | 23.08.22
יאיר גולן וזהבה גלאון (צילום: תומר נויברג ואבשלום ששוני, פלאש 90)

מתפקדי מפלגות מרצ והציונות הדתית בוחרים היום (שלישי) את הרשימה לכנסת ה-25. בציונות הדתית הבחירות החלו ב-10:00 ואילו ב-14:00 נפתחו הקלפיות במפלגת השמאל.

הבחירות בציונות הדתית נערכו לראשונה באופן ממוחשב והתחילו ב-10:00 ועד השעה 18:00 נרשמו כבר 70 אחוזי הצבעה, נתון מרשים במיוחד, כאשר זהו הפריימריז הראשון במפלגה, ונרשמו הצבעות מכמה מדינות בעולם.

18,000 מתפקדי מרצ מצביעים בקלפיות ממשיות או באמצעות המכשירים הסלולריים שלהם החל מ-14:00. מלבד את הרכב הרשימה, במפלגת השמאל יבחרו גם מי יעמוד בראש המפלגה - זהבה גלאון, שכבר עמדה בעבר בראש המפלגה, או האלוף במילואים יאיר גולן, המכהן כיום כסגן שרת הכלכלה והתעשייה.

על פי הסקרים נראה שהיו"ר המכהן, ניצן הורביץ יפלט ממקום ריאלי ברשימה וייתכן ואף לא יהיה בכנסת הבאה.

כל מצביע יבחר באמצעות שני מסכים שונים: אחד לבחירות יו"ר המפלגה והשני לרשימת המפלגה לכנסת. במקרה של שוויון בקולות בבחירות לראשות המפלגה – יוכרזו בחירות חוזרות.

בין שני המתמודדים לראשות מרצ, ישנה מתיחות קשה והשניים החליפו במהלך כל השבוע האחרון עקיצות האחד לשנייה כשהם מבקרים את סיסמאות הקמפיין ואת דרכי ההתנהלות של יריבם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר