בצל הסכם הגרעין

ארה"ב הודיעה: תקפנו תשתיות של משמרות המהפכה - בסוריה

צבא ארצות-הברית תקף באזור די א-זור בסוריה, מתקני תשתית של משמרות המהפכה של איראן - זאת לאחר שבשבוע שעבר רחפנים תקפו מתחם של הקואליציה ולוחמי אופוזיציה סורים; לפני יומיים דווח על קצין בכיר שנהרג בסוריה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
תקיפה בסוריה ארכיון (צילום: shutterstock)

בצל ההתקדמות עם הסכם הגרעין מול איראן, צבא ארצות-הברית תקף באזור די א-זור בסוריה, מתקני תשתית של משמרות המהפכה של איראן. "נשיא ארצות-הברית, ג'ו ביידן, הורה על התקיפות הללו", ציינו בצבא האמריקני.

ממפקדת פיקוד מרכז של הצבא האמריקני נמסר כי מטרת התקיפות - להגן על כוחות צבא ארה"ב ממתקפות של ארגונים הנתמכים על ידי איראן. הם הגדירו את הפעולה כ"מידתית" וככזו שנודעה "להגביל את סכנת ההסלמה ולמזער את הסיכון לנפגעים".

המפקדת התייחסה בהודעתה לתקרית שאירעה בשבוע שעבר בה הותקף מתחם של הקואליציה ולוחמי אופוזיציה סורים על ידי רחפן, אך לא פירטה האם היו נפגעים.

לפני יומיים דווח כי קצין בכיר במשמרות המהפכה, אבולפזל אליג'אני, נהרג סמוך לחאלב שבסוריה. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, גינה בשם רוסיה את "התקיפות הישראליות בסוריה", אך כעת מתברר כי מדובר בתקיפה אמריקנית, שם לא לקחו אחריות למותו של הצין האיראני.

אמש דווח ברשת CNN כי איראן ויתרה על הסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, במסגרת המגעים המתקדמים להסכם הגרעין. בטהרן הכחישו את הדברים.

בתוך כך, האמריקנים הודיעו הלילה כי היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, נפגש בבית הלבן עם ראש המל"ל איל חולתא. בהודעה נאמר כי סאליבן הדגיש את המחויבות האיתנה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לביטחון ישראל ולחיזוק היכולות של ישראל להגן על עצמה נגד כל איום, וכן חזר על המחויבות להבטיח שאיראן לא תשיג נשק גרעיני.

היום, שר הביטחון בני גנץ ימריא לביקור ביטחוני-מדיני בארצות הברית וייפגש עם היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, לדיון על הסכם הגרעין המתגבש עם איראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר