"לא הושגו הסכמות"

הדובר של משה גפני לעג לדיווח על 'ריצה משותפת' נוספת

בזמן שחברי הכנסת של 'יהדות התורה' נערכים לקראת הדיונים בניסיון למנוע פיצול, הדובר של היו"ר משה גפני לעג לדיווח כי ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין הורה לרוץ יחד (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: כיכר השבת)

ב'יהדות התורה' פותחים בימים אלו את המגעים בניסיון לרוץ יחד בבחירות הקרובות, בזמן שב'דגל התורה' עדיין מדגישים כי לא חלה התקדמות במשא ומתן וכי עדיין הפלגה קרובה לפיצול בבחירות הקרובות.

אמש (רביעי) דיווח איש התקשורת מני גירא שוורץ כי ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין הורה על ריצה מאוחדת, ב'דגל התורה' מיהרו להכחיש ודוברו של היו"ר ח"כ משה גפני אף לעג לדיווח.

לדברי גירא שוורץ: "דגל התורה ואגודת ישראל ירוצו יחד. זו הכרעת מרן הרב אדלשטיין השבוע".

כאמור, ב'דגל' מיהרו להכחיש. דוברו של ח"כ גפני, יעקב מורגנבסר, אף לעג בחשבון הטוויטר והוסיף לגירא, שהיה יועצו הקרוב של יוסי דייטש: "ויוסי דייטש ראש עיריית ירושלים".

אמש פורסם סקר מקיף שנערך במכון 'נתוני אמת', בהשתתפות כ-3.500 אלף משתתפים מהמגזר החרדי, עולה כי רוב הציבור הליטאי בעד פיצול בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל'.

מהסקר עולה כי 48% מהציבור הליטאי בעד פיצול בין הסיעות, בעוד 42% ענו כי הם מתנגדים לפיצול. כמו כן, 36% מהציבור החסידי תומכים בפיצול בעוד 54% מתנגדים.

ח"כ ב'דגל התורה' אמר אמש ל'כיכר השבת' כי: "אין כל התקדמות אמיתית במשא ומתן, אנחנו ממשיכים להיערך לריצה נפרדת, זה קרוב יותר מכל מערכת בחירות אחרת. אנחנו שומעים את הקולות ב'אגודה' שהם לא מוכנים להתפשר, אז שיידעו מה המחיר של זה, ריצה נפרדת, ולא מדובר באיומי סרק".

כזכור, בריאיון בלעדי ל'כיכר השבת', אישר ח"כ משה גפני את הציטוט בשם ח"כים במפלגה כי הם קרובים יותר לריצה נפרדת מ'אגודת ישראל'.

שוחחתי עם שני ח"כים ב'דגל', הרושם שקיבלתי ש'דגל התורה' הולכת לפיצול מ'אגודת ישראל', שלא מדובר בספין אלא אירוע אמיתי, האומנם?

"כן, מי שאמר לך את זה ב'דגל התורה' אמר לך דבר נכון. זה לא ברמה שלנו, זה לא ברמה של חברי הכנסת. אם נקבל הוראה ונצטרך - ננהל משא ומתן עם 'אגודת ישראל' כפי שמתנהל תמיד, על המקומות ועל איך הסיעה מתנהלת ומי עומד בראש וכו', כל זה יקרה ברמה של חברי הכנסת.

"היום יש משהו אחר, היום יש את גדולי התורה שיש להם הנחיה, בעצם אנחנו עומדים מהצד. ההנחיה לטפל בבעיות העקרוניות שעליהם דיברו גדולי התורה ואם לא הן יפתרו - נראה לי שהולכים לבד".

גפני: קרובים לפיצול. צפו

צודקים הח"כים שאומרים שאנחנו יותר קרובים לפיצול?

"הח"כים צודקים. הח"כים צודקים. זה אצל מרן ראש הישיבה, כמו אצל גדולי התורה האחרים במועצת גדולי התורה, הנושא הזה הוא רציני. אני לא מוסמך לענות לך. זה לא בידיים שלי, סתם אידיוט קופץ בראש, זאת לא הסמכות שלנו, זאת החלטה של גדולי התורה".

אבל זה לא סיכון ש'אגודה' לא תעבור את אחוז החסימה?

"את הסיפור הזה של הממשלה והקואליציה של מה עלול לקרות, יודעים גדולי התורה יותר טוב ממך".

אתה אומר הכל נושא עקרוני, לא מדובר במאבק על כסאות, מי יעמוד בראש?

"ממש לא, ממש לא. לכן הדגשתי, אנחנו ננהל משא ומתן על המקומות על הנושא הטכני. אבל מה שמרחף מעלינו זאת ההנחיה של גדולי התורה בנושאים העקרוניים".

ברכת כבר את יצחק גולדקנופף על כניסתו לפוליטיקה?

"לא. אני אברך אותו. לא בירכתי אותי, אני עסוק בדברים אחרים. יכול להיות שאם הייתה חתונה הייתי מזמין אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר