גנץ מתרחק מהחרדים

סער: "תומכים בעיקרון הפעלת תחבורה ציבורית בשבת"

יו"ר 'המחנה הממלכתי' טוען שיש בידו להרכיב ממשלה עם ש"ס ויהדות התורה, אך סגנו לרשימה מציב עוד מכשול בדרך, כשצידד בריאיון בפגיעה בקודשי ישראל ובסטטוס קוו (פוליטי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בני גנץ וגדעון סער. עוד התרחקות מהחרדים (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

שר הביטחון בני גנץ מנסה למצב את עצמו כמועמד שלישי לראשות הממשלה, מול ראש הממשלה יאיר לפיד וראש האופוזיציה בנימין נתניהו, אך כוחו הולך ודועך: על אף שחיבר למפלגתו, 'כחול לבן', את מפלגת 'תקווה חדשה' בראשות גדעון סער, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט וסגן השר לשירותי דת מתן כהנא, הרשימה החדשה בראשות גנץ, 'המחנה הממלכתי', תקועה בעמודת המנדטים על בין 12 ל-14 בלבד, מרחק של לפחות 8 מנדטים מ'יש עתיד' ושל לפחות 16 מ'הליכוד'.

אחת מטענותיו המרכזיות של גנץ לדרך בה יוכל להרכיב ממשלה היא ש"יוכל להביא את החרדים", אך בכל יום שחולף - טענתו הולכת ודועכת: אחרי צירוף סער למפלגתו, שנחשב כאויבו של נתניהו, התרחק טיפה גנץ מש"ס ויהדות התורה; אח"כ צירף את כהנא, שנחשב "סדין אדום" עבור דרעי, גפני וגולדקנופף; ועכשיו - מתרחק עוד טיפה.

מספר 2 ברשימת 'המחנה הממלכתי', שר המשפטים גדעון סער, נשאל בריאיון ב'גלי צה"ל' מה דעתו על החלטת שרת התחבורה, מרב מיכאלי, לבחון את הפעלת הרכבת הקלה בגוש דן גם בקודשי ישראל - שבתות וימים טובים.

תשובת סער, שבעבר היה נחשב מקורב לבתי גדולי ישראל, הפתיעה: "אנחנו בהחלט תומכים בעיקרון (של הפעלת תחבורה ציבורית בשבת; ק"ר), אך נכון שהנושא של הפעלת התחבורה הציבורית ייקבע על ידי הרשויות המקומיות".

כזכור, אתמול הודיעה מיכאלי על הוראתה לבחון את הפעלת הרכבת הקלה בשבת, על אף שמדובר בתקופת בחירות וספק רב אם אכן תוכל לעשות זאת בימי ממשלת המעבר. "לאזרחיות ואזרחי ישראל מגיע שיסתיים המצור בסוף השבוע. כיום יותר ויותר מהציבור הישראלי זקוק לתחבורה הציבורית במהלך סוף השבוע, רוצה אותה וגם רבות ורבים מאלה שלא ישתמשו בה, תומכים בה. מחובתנו לגרום לזה לקרות", מסרה מיכאלי בהודעתה לתקשורת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר