יכניע את מיכאלי וגלאון?

לפיד סימן מטרה: שאיבת קולות מהעבודה ומרצ - כדי שתתאחדנה

יו"ר 'יש עתיד' לא מתכוון לחשוב על הגוש כולו, ויפעל כדי לקחת קולות ממפלגות השמאל, שמסרבות לרוץ יחד • גורם במפלגה טוען: "נעשה זאת גם במחיר הורדתן מתחת לאחוז החסימה" (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יו"ר יש עתיד לפיד (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

קצת יותר מחודשיים לפני יום הבוחר ופחות מחודש למועד הגשת הרשימות, שני פיצולים מאיימים לשנות את תוצאות הבחירות, אחד מימין ואחד משמאל: ריצה נפרדת של איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', וריצה נפרדת של מרב מיכאלי וזהבה גלאון. בשני המקרים, "ראש הגוש", בנימין נתניהו במקרה של בן גביר וסמוטריץ' ויאיר לפיד במקרה של מיכאלי וגלאון, מנסים לשכנע את הצדדים לגשר על הפערים - ולהתאחד.

בעוד נתניהו כבר התבטא פומבית בצורך לחבר בין 'עוצמה יהודית' ל'ציונות הדתית', לפיד נוהג אחרת וינסה לאחד את 'העבודה' ו'מרצ' דרך נגיסה משמעותית במספר המצביעים שלהן. לפי דיווח שניתן הבוקר (חמישי) ב'כאן רשת ב', בכירים ב'יש עתיד' אמרו כי בתוכניתם "לשאוב מנדטים מהעבודה ומרצ כדי לאחד את מרב מיכאלי (יו"ר 'העבודה'; י"ג) וזהבה גלאון (יו"ר 'מרצ' החדשה-ישנה; י"ג) לרשימה אחת".

הדברים הללו נאמרים בעקבות מערכת הבחירות הקודמות, אז לפיד פעל כדי "לשמור על הגוש" והסכים להקטין את 'יש עתיד' ובלבד ששלוש מפלגות אחרות בגוש - 'כחול לבן', 'העבודה' ו'מרצ' - תעבורנה את אחוז החסימה ותמנענה מגוש הימין להשיג 61 מנדטים.

"הפעם אין כוונה לנהוג בזהירות ובעדינות בשתי המפלגות הללו ('העבודה' ו'מרצ'; י"ג), אלא להיפך, לגדול על חשבונן, גם במחיר של הורדה שלהן אל מתחת לאחוז החסימה, ובכך למעשה להכריח אותן להתחבר ולהתאחד", אמר גורם במפלגה ל'כאן רשת ב'.

בנוסף לרצון לאחד את שתי המפלגות בעל כורחן, ישנה מטרה נוספת במהלך: 'יש עתיד' גדולה בהפרש משמעותי מ'המחנה הממלכתי' תמנע מבני גנץ לקבל את המנדט להרכבת הממשלה, ותאלץ אותו לשבת - שוב - תחת יריבו יאיר לפיד, סגנו לשעבר ב'כחול לבן', אם אכן לגוש השמאל-מרכז יהיו 61 מנדטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר