אין שליטה באש

שריפה ליד בית שמש, בתים ומתחם 'איקאה' פונו

בכבאות והצלה מעדכנים כי שריפה פרצה סמוך ליישוב תרום ליד העיר בית שמש. 10 מטוסים פועלים לכיבוי האש - אין שליטה בלהבות (בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח באב תשפ"ב | 25.08.22
(צילום: הערשי פרלמוטר - תיעוד מבצעי כבאות והצלה מחוז ירושלים)

50 צוותי כיבוי וארבעה מטוסי כיבוי הוזעקו ליער סמוך ליישוב תרום שליד העיר בית שמש בעקבות שריפה גדולה שפרצה באיזור. בעקבות השריפה פונו בתים בקו ראשון לאש.

סמוך לשעה 17:40 עדכנו בכבאות והצלה כי בשל התפשטות הלהבות הוחלט על פינוי מתחם הקניות של הרשת 'איקאה', זאת לצד העברת החפ"ק לחניון המתחם.

מכיבוי והצלה נמסר סמוך לשעה 19:15, כי נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי סיים לפני דקות אחדות הערכת מצב במתחם איקאה בית שמש בו פרוס חפ"ק כלל הכוחות המשתתפים במאמצי הכיבוי בשריפה שפרצה ביער הנשיא לפני כ-4 שעות.

הנציב כספי עידכן את ראש הממשלה לפיד אודות מצב השריפה בשטח ועל היערכות כוחות הכיבוי במקום.

במאמצי הכיבוי משתתפים כעת 50 צוותי כיבוי ממחוזות ירושלים , מרכז, דן ודרום לצד כוחות חבירים מקק"ל, משטרת ישראל ומג"ב. בנוסף פועלים בגזרה 10 מטוסי כיבוי ומסוק חוזי של משטרת ישראל הצפויים לסיים עבודתם בעוד שעה.

כוחות הכיבוי פועלים במספר גזרות במקביל: מאמצי כיבוי מהקרקע והאויר ביער הנשיא וביער הפסלים.
כוחות הנערכים לקו בלימה והגנה על איזור התעשיה הרטוב בו קיימים מפעלים עם חומרים מסוכנים ובנוסף, צוותי כיבוי הפרוסים להגנה על הישובים תרום, צרעה ואשתאול.

עוד נמסר, כי נכון לשעה זו הצירים פתוחים ואין סכנה נשקפת לאזרחים ותושבי האיזור. כוחות הכיבוי ערוכים להגן על מתחם איקאה אשתאול אולם בשעה זו לא נשקפת כל סכנה והמתחם פתוח לציבור.

בכוחות הכיבוי מעריכים כי בשעה הקרובה משטר הרוחות ירגע עובדה המסייעת למאמצי הכיבוי וימנע את התפשטות האש. כוחות הכיבוי בפיקודו של מ"מ מפקד מחוז ירושלים אייל כספי, נערכים לעבודה אל תוך הלילה ועל פי הערכות מאמצי הכיבוי ימשכו עד שעות הבוקר.

מוקדם יותר פונה קו בתים ראשון בישוב. כרגע לא נשקפת סכנה לבתי היישוב. טרם הושגה שליטה באירוע.

בקק"ל אומרים כי "בשל השריפה סמוך למושב תרום, קרן קימת לישראל מבקשת מציבור המטיילים ורוכבי האופניים לא להגיע ליער צרעה."

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים הערב הערכת מצב בעקבות השריפות סמוך לבית שמש. בשיחה השתתפו השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, נציב כבאות והצלה רב-טפסר אייל כספי, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל וגורמים נוספים.

ראש הממשלה קיבל עדכון אודות מצב השריפה בשטח והיערכות כוחות הכבאות במקום. רה"מ לפיד הנחה להפעיל את כלל הכוחות והאמצעים בשלבים מוקדמים על מנת להשיג שליטה מהירה על האש וזאת על-פי ההחלטות המקצועיות בשטח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר