מתקרבים להסכם גרעין חדש

נשיא ארה"ב ביידן וראש הממשלה לפיד ישוחחו "בקרוב"

גורם אמריקני אמר כי בימים האחרונים נערכו "שיחות רבות" בין בכירים בירושלים ובוושינגטון בנושא הסכם הגרעין המתגבש • בישראל מנסים גם להפגיש בין ביידן ולפיד - בשולי עצרת האו"ם (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
רה"מ לפיד ונשיא ארה"ב ביידן בירושלים (צילום: אמיל סלמן, פול)

בכיר אמריקני אמר הערב (שבת) כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ישוחח עם ראש הממשלה יאיר לפיד "בזמן הקרוב". הבכיר הוסיף כי בימים האחרונים נערכו "שיחות רבות" בין בכירים ישראלים ואמריקנים בנושא הסכם הגרעין עם איראן.

"היו לנו 'זיליון' שעות השבוע בנושא איראן", אמר הבכיר. "סאליבן (היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב; ב"נ) פגש את כל הצוות של המל"ל. הוא פגש את חולתא (ראש המל"ל; ב"נ) פעמים רבות בימים שלישי ורביעי, ופגש את את שר הביטחון גנץ ביום שישי. ראש ה-CIA ברנס פגש את כולם. אנחנו ממוקדים מאוד. ראש הממשלה לפיד מעודכן בכל המגעים האלה".

השאיפה הישראלית היא לתאם פגישה פנים אל פנים בין ראש הממשלה לפיד לנשיא ארה"ב ביידן בחודש הבא, בשולי עצרת האו"ם בניו יורק - זאת בנוסף לשיחה הטלפונית שעתידה להתקיים "בזמן הקרוב", כאמור.

בתוך כך, ראש הממשלה לפיד מתכוון לזמן בימים הקרובים את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לשיחת עדכון נוספת בעקבות הסכם הגרעין המתגבש וההתקרבות בין איראן לארה"ב, שמדאיגה מאוד את ירושלים.

אחרי שפורסם כי לפיד מתכנן לזמן את נתניהו, התקשר ראש המטה של נתניהו, צחי ברוורמן, למזכיר הצבאי, האלוף אבי גיל, במטרה לתאם פגישה בין השניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר