מופתעים?

אלי אבידר רוצה להתמודד לכנסת עם מפלגת רע"מ

יו"ר 'ישראל חופשית ודמוקרטית' היה בעברו חבר ב'ישראל ביתנו', שקראה אי אז לגרש ערבים ישראלים מהארץ תמורת תשלום, וכעת מנהל מגעים לריצה עם מנסור עבאס (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אלי אבידר. ירוץ עם מנסור עבאס? (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)

יו"ר מפלגת 'ישראל חופשית ודמוקרטית', אלי אבידר, מנהל שיחות עם יו"ר 'רע"מ', מנסור עבאס, בניסיון לאחד בין המפלגות ולהוביל לריצה משותפת בבחירות הקרובות, כך פורסם הערב (מוצ"ש) ב'חדשות 12'.

בדיווח נמסר כי ע"פ סקרים פנימיים שיש בידי אבידר, אותם הראה לעבאס, איחוד המפלגות יוסיף להם כ-2 מנדטים, בעיקר מקהלים שלא הצביעו בעבר - בחברה הערבית והיהודית. מבחינת רע"מ זו יכולה להיות תפנית משמעותית, לפי שבסקרים הנוכחים הם נמצאים בין 4 ל-5 מנדטים, אך שואפים להיות גדולים מ'הרשימה המשותפת', שנמצאת בבעיות הרכבה בתוכה.

ברע"מ לא פסלו את האפשרות לצירוף אבידר, אך הדגישו כי מנהיגי 'התנועה האסלאמית' טרם הכריעו האם לצרף מועמד יהודי לרשימה.

בנוסף, עבאס מתלבט האם להסכים להצעת אבידר משתי סיבות ראשונות: הראשונה היא "לא לסגור את הדלת" בפני יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, כאשר הכנסת אבידר מהווה הוכחה חותכת כי לא יישב איתו למו"מ, לפי שאבידר נמנה באופק מובהק על גוש מתנגדי נתניהו, בעוד עבאס רוצה להמשיך ולהיות "בין הגושים".

השנייה היא ההבנה כי הכנסת אבידר לרשימה תפגע בקשריו עם שר האוצר הנוכחי, יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, שבתסריט ריאלי יכול להיות דמות משפיעה במיוחד גם בממשלה הבאה. עבאס זוכר את מלחמות אבידר-ליברמן, וחושש כי הכנסתו תרחיק את ליברמן מרצון לעבוד איתו בשיתוף פעולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר