בביקור בשוויץ

הרצוג: "אסור לתת לפעולותיה של איראן לעבור ללא ענישה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס בהצהרה שנשא לצד נשיא שוויץ, להסכם הגרעין המתגבש עם איראן והזהיר כי "איראן ושלוחותיה ממשיכות להפיץ טרור ולחתור תחת הגורמים המתונים" (חדשות)

(צילום: חיים צח / לע"מ; צילום וידאו: רועי אברהם, מקליט: בן פרץ / לע"מ)

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס בצהריים (שני) בהצהרה שנשא לצד נשיא שוויץ בביקורו הרשמי להסכם הגרעין המתגבש עם איראן והזהיר כי "איראן ושלוחותיה ממשיכות להפיץ טרור ולחתור תחת הגורמים המתונים".

הנשיא פתח את דבריו ואמר כי "מדינת ישראל חולקת עם שוויץ את המחויבות לשלום, ושואפת בכל מאודה לשלום עם כל שכנותיה כמובן עם שכנינו הפלסטינים, שכנינו הכי קרובים. לצערי, העימות האחרון עם גורמי טרור בעזה, בו נורו למעלה מאלף טילים על יישובנו, נכפה עלינו. נאלצנו להיאבק כנגד איומי טרור ולהגן על אזרחינו. אני שמח שהשלווה שבה לערינו, לישובינו ולכפרינו והאזרחים שבו אל שגרת חייהם. אני מבקש בהזדמנות זו להודות לכל מי שנטלו חלק במאמץ להשגת השקט. אנו מודים במיוחד למצרים ולקטאר, אשר הפגינו מנהיגות המחוייבת ליציבות אזורית. אנו מקווים ומתפללים כי בנינו בעזה ישובו הביתה במהרה, כפי שאמרתי לך בפגישתנו".

הרצוג התייחס להסכם המתגבש עם איראן ואמר כי "המזרח התיכון עומד בצומת דרכים קריטית. בעוד הסכמי אברהם יצרו הזדמנויות נוספות להפיכת אזורנו למוקד של יציבות, שלום, ושגשוג- איראן ושלוחותיה ממשיכות להפיץ טרור ולחתור תחת הגורמים המתונים.

"אני קורא לכל הממשלות וכמובן לממשלת שוויץ להתנגד לתכנית הגרעין האיראנית ללא תנאי וללא סייג. איראן חרטה על דגלה את השמדת ישראל והיא פועלת ללא לאות לערער את יציבות האזור והעולם כולו. אנו מצפים ממשפחת העמים, להבהיר את הנקודה הזאת באופן חד וברור: הקהילה הבינלאומית, והעמים שדוחפים בגאווה לשלום בינלאומי, לא יכולות לקבל קריאות ומאמצים להשמדת חברה מדינה ריבונית של האו"ם. אסור לתת להתנהלותה של איראן לעבור בשתיקה.

"אסור לתת לפעולותיה של איראן לעבור ללא ענישה. והכי חשוב, אסור להרשות שמדינה שכזו תהיה בעלת יכולות גרעיניות. יש לעשות הכול כדי למנוע יכולות אלה מאיראן.

"שוויץ, באו"ם, וכחברה נכנסת במועצת הביטחון, שישראל שמחה לתמוך במועמדותה, וכחברה במועצת המנהלים של סבא"א, נמצאת במעמד אסטרטגי. העצמאות של סבא"א, היא קריטית, יש לדבוק בה, כולל יכולתה לבחון הפרות של תהליכים גרעיניים באיראן.

"ישראל לא יכולה לקבל מצב שמדינה חברה באומות המאוחדות, קוראת להשמדתה. זהו המקרה היחיד באנושות שמדינה חברה קוראת להשמדה של מדינה אחרת, והדברים מתנהלים כאילו כלום לא קרה בעולם המוסרי והדיפלומטי, ובמקביל משא ומתן עם איראן על הסכם שאני כבר בעבר ביקרתי אותו קשות.

"ההכרזה היום של נשיא איראן היא מאוד ברורה, היא אומרת אנחנו בכלל לא מכבדים את העצמאות של סוכנות הגרעין הבין לאומית לחקור תיקים פתוחים, שהם תיקים משמעותיים של אורניום מועשר והם אותרו על ידי גורמי הסבא"א.

א"נחנו קוראים לקהילה הבין לאומית גם מכאן משוויץ, שהיא מדינה נאמנה למשטר והחוק הבין לאומי והקהילה הבין לאומית, לעשות הכל כדי להקפיד על עצמאות סבא"א וכמובן למנוע מאיראן נשק גרעיני".

(צילום: חיים צח / לע"מ)
(צילום: חיים צח / לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר