ברוך דיין האמת

אבל והלם בעולם החסידות: האדמו"ר מזוועהיל זצוק"ל התמוטט ונפטר

נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש: האדמו"ר מזוועהיל, הגאון הצדיק רבי שלמה גולדמן זצוק"ל, התבקש לישיבה של מעלה בפתע פתאום, והוא בן 66 בלבד (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מזוועהיל זצ"ל (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

אבל כבד והלם בעולם החסידות לאחר שבדקות האחרונות (שני) נפטר בפתאומיות האדמו"ר מזוועהיל הגאון הצדיק רבי שלמה גולדמן זצוק"ל, כשהוא בן 66 בלבד בפטירתו.

בשעה האחרונה התמוטט הרבי בפתאומיות בביתו שברחוב יחזקאל, וכוחות הצלה שהוזעקו לבית ביצעו פעולות החייאה ממושכות ברבי, עד אשר הם נאלצו לקבוע את פטירתו.

מחוץ לביתו של האדמו"ר זצ"ל, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

החסידים שקיבלו את הבשורה הקשה, הוזעקו לאמירת פרקי תהילים בבכיות מחוץ לביתו, ואף בבתי המדרש, אך בדקות האחרונות הוא השיב כאמור את נשמתו הטהורה ליוצרה.

הרבי זצ"ל הוא בנו של האדמו"ר ה'אור אברהם' מזוועהיל זצ"ל, ונכדו של הרבי בעל ה'יקרא דמלכא' זצ"ל, ומאז הסתלקותו של אביו, הוא כיהן כאדמו"ר במשך 12 שנים, כאשר קודם לכן הוא שימש משגיח במשך שנים רבות בישיבת רוז'ין, שם הוא חינך מאות תלמידים ובחורים בדרך התורה והחסידות.

בצעירותו למד הרבי בישיבת סלונים, שם נודע כאחד מגדולי השקדנים, ובהגיעו לפרקו נישא לרעייתו הרבנית, בתו של הגאון גאב"ד מאקאווא זצ"ל.

מחוץ לביתו של האדמו"ר זצ"ל, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בחסידות מספרים בכאב כי הרבי שהנהיג במשך למעלה מעשור את הקהילה דאג לכל אחד ואחד באופן אישי, אם זה לבחורי החסידות, וכמובן לאברכים ולחברי הקהילה.

עוד הם מספרים כי האדמו"ר מסר את נפשו לטובת המוסדות שכוללים תלמוד תורה, ישיבות, כוללים ובתי מדרש, לצד התמדתו בתורה ובחסידות במשך כל השנים.

קשר מיוחד היה לו עם האדמו"ר מבעלזא, לשם היה מגיע הרבי פעמים רבות לעריכת ה'טישים' וכמובן לאירועים, כאשר רק בשבוע האחרון הוא השתתף במעמד הכנסת ספר תורה בחצר חסידות שומרי אמונים.

בחייו נהג האדמו"ר זצ"ל לעלות עם חסידיו בל"ג בעומר במירון, שם הוא היה עורך את שולחנו במתחם בני עקיבא, אך בשנה האחרונה, לאור העובדה כי המאמצים להגיע למירון כשלו, הגיע הרבי יחד עם החסידים ביום אחר כדי לרקוד עם ילדי ה'חלאקה'.

בפטירתו הפתאומית הותיר אחריו הרבי את בנו הרה"צ רבי משה נתן נטע גולדמן, בנו הרה"צ רבי יעקב לייב גולדמן, את חתניו, נכדיו וצאצאיו ההולכים בדרך התורה והחסידות, ואת אחיו האדמו"ר רבי גדליה משה, רבי שאול, רבי שמואל דוד, רבי יוסף ועוד.

מסע הלוויה יצא הלילה בשעה 23:00 מבית מדרשו בשכונת בית ישראל ירושלים לעבר חלקת אבותיו בהר הזיתים.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר