החובש לא מצא?

האם מאשימה: "בגלל שהאמבולנס איחר, בני נפטר"

מחריד: פעוט בן עשרה חודשים התמוטט בבית המטפלת, אך האמבולנס שמיהר למקום, ככל הנראה לא מצא את הכתובת בשל הסיכום בין ארגוני החירום; היום, האם מאשימה, כי בנה היה יכול לחיות אם האמבולנס היה מגיע בזמן (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אמבולנסים | ארכיון (צילום: גיל יערי, פלאש 90)

אסון קורע לב: פעוט בן 10 חודשים נפטר לאחר שהתמוטט בבית המטפלת. אם הפעוט מאשימה הבוקר (רביעי) בכאן רשת ב', כי במידה והאמבולנס היה מגיע בזמן, בנה היה עדיין חיי.

אדם אריאל בן העשרה חודשים, התמוטט בית המטפלת ביהוד, שהתקשרה מיד למוקדי החירום כדי לקבל סיוע, אך הסיוע כך לדבריה הגיע רק לאחר כ-11 דקות.

לדברי האם: "אם הילד היה מקבל את הטיפול הנכון בזמן, הוא היה חי, הרבה הגיעו לשבעה לנחם אותי וסיפרו לי על מקרים דומים, חלק אפילו סיפרו שהם עברו ליד תחנת מד"א והיא הייתה ריקה".

ההערכה היא שבשל הנוהל שסוכם בין איחוד הצלה למד"א - שבעת אירוע חירום חמשת אנשי ההצלה הקרובים ביותר למקום מקבלים את הפרטים המדוייקים בעניינו, ושאר הכוננים מקבלים מידע חלקי, כשחלק מהפרטים מושחרים.

על פי הידוע, במקרה פה האמבולנס הגיע לבית המטפלת ביהוד מעיר אחרת ולכן ככל הנראה, הוא לא הצליח לקבל את הפרטים המדויקים אלא רק מידע חלקי.

האמבולנס כאמור הגיע רק לאחר כ-11 דקות והפעוט פונה לבית החולים שיבא שם הוא נפטר, בסיכום המוות של בית החולים נכתב, כי הוא הגיע לבית החולים במצב קריטי לאחר החייאה ממושכת בבית וכי כמה שעות לאחר הגעתו הוא עבר בדיקת CT מוח דחופה שהעלתה תמונה התואמת לנזק מוחי בעקבות מחסור באספקת דם למוח.

ממד"א נמסר בתגובה לכאן, "בזמן קבלת הקריאה ניידת הטיפול נמרץ והאמבולנס של מד״א הפועלים בנקודת ההזנקה ביהוד היו תפוסים באירועי חירום נוספים. למקום הוזנקה ניידת טיפול נמרץ הקרובה ביותר ובהתאם לחוזר משרד הבריאות הוזנקו כונני תגובה מיידית מכלל הארגונים, כוננים של מגן דוד אדום ואיחוד הצלה ששהו באיזור הגיעו במקביל לניידת טיפול נמרץ בתוך תשע דקות. עד להגעת הצוותים למקום מוקד 101 של מד"א תדרך טלפונית בביצוע פעולות החייאה".

באיחוד הצלה סירבו להתייחס לפרטי המקרה אך מסרו כי בימים אלו הנהלת איחוד הצלה פועלת מול הנהלת משרד הבריאות לשיפור בעיית חיבור ואיכון הכוננים שעדיין לא מוזנקים לאירועים למרות שהם סמוכים לאירוע ויכולים לסייע בהצלת חיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר