"הדגיש את מחויבותו"

אחרי הסינון ובצל המתיחות: לפיד שוחח עם הנשיא ביידן

שבוע אחרי שדווח על סירוב של ארצות הברית לקבל שיחה מראש ממשלת ישראל בטענת "חופשה", לפיד וביידן שוחחו על הסכם הגרעין (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
לפיד בשיחתו עם ביידן, היום (צילום: ללא קרדיט)

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח היום (רביעי), בשעת צהרים, עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. לפי הודעת לשכתו של לפיד, ביידן הדגיש במהלך השיחה הארוכה, שעסקה בין היתר בהסכם הגרעין המתנהל מול איראן, את "מחויבותו העמוקה לביטחון מדינת ישראל".

השיחה מתקיימת לאחר שבשבוע שעבר דווח בחדשות 13 כי בקשת ישראל לקיים שיחה בין לפיד לביידן בנושא הגרעין נתקלה בתשובה מצד ארצות הברית כי הנשיא "נמצא בחופשה", וכשבוע לאחר ביקורת חריפה שמתח ראש המוסד ברנע על הנשיא ביידן.

בשיחתם היום, דיברו השניים על המשא ומתן של המעצמות בנושא הסכם הגרעין, והמאמצים השונים לעצור את התקדמות איראן לעבר נשק גרעיני. מלשכת לפיד נמסר כי "המנהיגים דנו על ההתרחשויות האחרונות ופעילות הטרור של איראן במזרח התיכון ומעבר לו. במסגרת זו, בירך רה"מ לפיד את הנשיא על התקיפות האחרונות של ארה"ב בסוריה.

"רה"מ לפיד והנשיא ביידן שוחחו על קידום היחסים בין המדינות כהמשך להצהרת ירושלים, ועל חשיבות היחסים הקרובים בין ראש הממשלה לנשיא ארה"ב. הנשיא ביידן הדגיש את מחויבותו העמוקה לביטחון מדינת ישראל, ולשמירה על יכולותיה כנגד כל אויב ואיום, מקרוב ומרחוק".

בתחילת השבוע קיים לפיד תדרוך לכתבים מדיניים ובו תקף את ההסכם המסתמן והודיע כי צה"ל והשב"כ קיבלו הנחיה להתכונן לכל תרחיש. "ההסכם הזה הוא הסכם לא טוב", אמר לפיד. "הוא היה לא טוב כבר כשהוא נחתם ב-2015. היום הסכנות שגלומות בו גדולות עוד יותר. הוא קרוב יותר לתאריך הסיום שלו, ואיראן נמצאת במקום אחר מבחינה טכנולוגית".

הוא הוסיף: "הדירקטיבה המדינית שלנו, מהיום הראשון, היא להיאבק נגד ההסכם בכל הכוח, אבל בלי לפגוע ביחסים האסטרטגיים עם ארה"ב, ובלי לפגוע בקשב שלהם לטיעונים שלנו".

במהלך דבריו תקף את קודמו בתפקיד נתניהו: "אסור לנו להגיע למצב שבו היינו ב-2015. אנחנו משלמים עד היום על הנזקים שגרם הנאום של נתניהו בקונגרס, שבעקבותיו הממשל האמריקאי הפסיק את הדיאלוג איתנו ולא איפשר לישראל להכניס תיקונים להסכם".

בהמשך הודיע: "צה"ל והמוסד קיבלו מאיתנו הנחיה להכין את עצמם לכל תרחיש. נהיה מוכנים לפעול כדי לשמור על ביטחון ישראל. האמריקאים מבינים את זה, העולם מבין את זה, גם החברה הישראלית צריכה לדעת את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר