לאחר שיחה עם זלנסקי

ראש הממשלה לפיד: "סכנת חיים ממשית להגיע לאומן"

אחרי שיחה בין ראש הממשלה יאיר לפיד לנשיא אוקראינה זלנסקי, לראשונה מאז הפלישה - לפיד קרא שלא להגיע לאומן | בכיר מדיני ל'כיכר': "יש סכנה אמיתית לחייהם" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)

לראשונה מאז נכנס לתפקידו, ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח היום (חמישי) עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. לאחר השיחה, טען לפיד כי הנסיעה לאומן מהווה "סכנת חיים ממשית.

ל'כיכר השבת' נודע כי בדרג המדיני יש חשש מהאפשרות שחסידים ישהו באומן בראש השנה. בכירים במל"ל טוענים כי יש סכנה אמיתית לחייהם. כמו כן, בדרג המדיני שוברים את הראש כיצד ניתן לשכנע את המנהיגים התורניים לקרוא לחסידים שלא לטוס.

בין היתר, נבדקת האפשרות של שתוף פעולה עם אוקראינה בכדי להמתין להם בגבולות ולמנוע את כניסתם.

במהלך השיחה בירך לפיד את הנשיא זלנסקי לרגל יום העצמאות ה-31 לאוקראינה, שחל בשבוע שעבר, וכן ציין את תמיכתו בעם האוקראיני.

ראש הממשלה לפיד והנשיא זלנסקי, שוחחו על מצב הלחימה באוקראינה. רה"מ לפיד הביע תנחומים על ההרוגים והנפגעים במלחמה, וקרא להגיע לפיתרון דיפלומטי בכדי לסיים את הלחימה.

זלנסקי לאחר השיחה עם לפיד: "קיימתי שיחת טלפון ראשונה עם ראש ממשלת ישראל החדש יאיר לפיד. אני מצפה כי ישראל תצטרף הצטרפותה לסנקציות נגד רוסיה ותתן סיוע מעשי לאוקראינה בהתמודדות עם התוקפנות של הפדרציה הרוסית."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר