בישראל מברכים

העסקה שתאפשר לישראל לבצע תקיפה באיראן

ישראל רכשה ארבעה מטוסי תדלוק המובילים בעולם, מחברת בואינג האמריקנית. המטוסים יאפשר לישראל לבצע תקיפות ארוכות טווח באמצעות תדלוק באוויר ולהחליף את מטוסי התדלוק הישנים שלה (מדיני)

מטוס KC-46A (צילום: שאטרסטוק)

ארצות הברית חתמה היום (חמישי) עם יצרנית המטוסים, בואינג, על עסקה לאספקת ארבעה מטוסי תדלוק מדגם KC-46A עבור חיל האוויר הישראלי. המשמעות הישירה היא, אפשרות לבצע תדלוק אווירי לכל מטוסי חיל האוויר, דבר שיאפשר תקיפה למרחקים ארוכים במיוחד דוגמת איראן.

המטוסים צפויים להגיע לישראל רק בעוד כשלוש שנים למרות בקשותיה של ישראל להקדים את הגעתם לצורך התמודדות עם האיום האיראני.

מדובר בדגם מטוס התדלוק המתקדם בעולם והוא כעת נמצא בידי שימוש רק בידי צבא ארה"ב וצבא יפן שגם הוא קיבל שני מטוסים כאלה.

שווי העסקה עומד על 927 מיליון דולר, ועל הסכם המכירה חתמו ראשי משרד ההגנה האמריקני עם חברת בואינג, כיוון שהיא תבוצע באמצעות כספי הסיוע הביטחוני המועברים לישראל על ידי ארה"ב. המטוסים החדשים יחליפו את מטוסי הראם (בואינג 707) שנמצאים בשימוש חיל האוויר הישראלי כבר שנים רבות.

העסקה עצמה אושרה על ידי האמריקאים כבר לפני כשנתיים, במסגרתה ייהיה ניתן למכור לישראל שמונה מטוסי תדלוק כאלה, כשכרגע ישראל רכשה ארבעה מתוכם.

שר הביטחון בני גנץ בירך על העסקה ומסר: "אני מודה למשרד ההגנה האמריקני על החתימה מול בואינג על עסקת המתדלקים החשובה לביטחון ישראל. מטוסי התדלוק שאנו רוכשים, ביחד עם רכש הטייסת החדשה של מטוסי F-35, מסוקי התובלה, הצוללות והחימושים המתקדמים, ישמשו את צה"ל מול האתגרים העצומים, הקרובים והרחוקים, שעומדים לפתחנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר