"יהיה קשה להעניק טיפול חירום"

השגריר מסביר את ההתנגדות לנסיעה לאומן: "המצב מסוכן ובלתי צפוי"

שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי: "המצב מסוכן, אנחנו רוצים למנוע אסון" • באוקראינה שוקלים להגביל כניסת מתפללים יהודים לאומן בתקופת חגי תשרי - אך כבר עכשיו יש באומן יותר מאלף חסידים שיישארו עד אחרי ראש השנה (חסידים)

(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי, קרא היום (שישי) לישראלים שלא לנסוע לאומן, בשל המלחמה הנמשכת במדינה, למרות הקיבוץ השנתי הגדול של חסידי ברסלב מידי שנה בראש השנה על ציונו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב באומן.

ברודסקי מסר בריאיון לדקלה אהרן-שפרן בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב כי "המצב באוקראינה מסוכן ובלתי צפוי - אנחנו רוצים למנוע אסון".

הוא הוסיף כי לשגרירות ישראל בקייב אין נוכחות רצופה בשטחי אוקראינה, ולכן יהיה קושי רב להעניק טיפול במקרה חירום ואי אפשר לסמוך על האוקראינים לסייע.

באוקראינה דנים בימים אלה באפשרות של הגבלת כניסת מתפללים יהודים לאומן בתקופת חגי תשרי. בחדשות הערב בכאן 11 פורסם אתמול כי בין האפשרויות שבקייב שוקלים להגביל את הכניסה ממולדובה או סגירה מסויימת של איזור אומן.

עם זאת, כבר כיום יש באומן יותר מ-1,000 ישראלים. במהלך תקופת החגים תהיה נציגות של משרד החוץ בקייב, אך עדיין לא ברור האם גם באומן עצמה. גם בנוגע לנוכחות משטרתית באומן, מה שקורה מדי שנה, עדיין לא ברור אם תהיה.

במשרד החוץ הישראלי פרסמו אתמול שוב אזהרת מסע "בשל המלחמה והקרבות הפעילים בין כוחות רוסיה לכוחות אוקראינה, משרד החוץ מחדד את אזהרת המסע הקיימת לאוקראינה וקורא לאזרחי ישראל להימנע באופן גורף מלהגיע לשטחי אוקראינה, כולל העיר אומן וסביבותיה".

"לפני מספר ימים נורו טילים לאזור העיר אומן אשר הביאו למותו של אזרח אחד, פציעה של מספר אזרחים וגרמו להרס רב. אזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה נקראים לעזוב מידית את גבולות המדינה. המצב הביטחוני הנפיץ כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על ישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, מהווים סכנת חיים ממשית ומידית".

עוד נכתב כי "ממשלת אוקראינה הכריזה על מצב חרום החל מ-24/2/22, דבר העשוי להביא להצרת חופש תנועה והטלת עוצר על אזורים שונים, וכן הכבדת אמצעי הביטחון והשיטור הננקטים באזורים השונים (כולל בדיקות, מעצרים וגרוש). בנוסף פרסם משרד החוץ האוקראיני הודעה המבקשת שלא להגיע השנה לאומן בשל מצב המלחמה והקושי לממש אחריותם לביטחון ובטיחות המתפללים. בנוסף, לשגרירות ישראל בקייב אין נוכחות רציפה בשטחי אוקראינה בימים אלה, ולכן לא ניתן יהיה לספק שירותים קונסולריים מלאים ויהיה קושי רב להעניק טיפול במקרה חירום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר