סערה בחסידות חב"ד

מזכיר בית הדין מינה את בנו לממלא מקומו; רבנים בכירים בחב"ד מתנגדים למהלך

מזכיר בית דין רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, הפקיד מכתב בידיו של הרב משה הבלין מקריית גת, כי בנו הרב שניאור זלמן, רב קהילת חב"ד באלעד ימלא את מקומו • גורמים הפיצו מכתב רבנים ישן: "חייבים תחילה לדון בזה בלי נוכחות המוצעים" (אנ"ש)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: שניאור שיף, באדיבות COL)

מזכיר בית דין רבני חב"ד, הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, אינו חש בטוב בתקופה האחרונה והיום (שישי) התפרסם כי הוא ביקש למנות את בנו לממלא מקומו.

הדיווח עורר סערה בחסידות חב"ד, כאשר רבני בית הדין שוחחו טלפונית בנושא ויצאו במכתב כי הדבר אינו אפשרי, אלא אם יקיימו על כך דיון מסודר בבית הדין.

השבוע נקרא חבר בית הדין הרב משה הבלין, רבה של העיר קריית גת, אל הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, ראש בית הדין ורבה של שכונת נחלת הרב חב”ד בקריית מלאכי, שהפקיד בידו את המכתב המדובר.

במכתב, הוא ממלא את בנו הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי, מרא דאתרא של קהילת חב"ד בעיר אלעד, לממלא מקומו כמזכיר בית הדין.

בסיום מכתבו כותב הרב: "הנני מבקש ומפציר בכל לשון של בקשה מכל חברי בית הדין שיסייעו לו בתפקידו זה, ויפעלו יחד מתוך אחדות להרים קרן אנ"ש ומוסדותיו של כ"ק אדמו"ר בארץ הקודש לשם ולתפארת".

בתגובה, אומרים גורמים בכירים בבית דין רבני חב"ד כי הם מתנגדים למהלך ומזכירים כי כבר לפני מספר חודשים, יצאו חברי בית הדין במכתב ששיגרו אל הרב ירוסלבסקי האבא, עם הבהרה כי בשיחת טלפון בין רבני חב"ד החברים בבית הדין, הוחלט כי הדבר לא אפשרי.

"בלתי אפשרי לקבל רבנים נוספים כחברים בועד רבני הבי"ד בלי אסיפה של כל חברי הבי"ד, לדון על כך ולקבל החלטה פה אחד", כאשר הם מציינים כי כך היה כאשר הוסיפו את הרבנים המכהנים כיום בבית הדין.

הם הציעו במכתב שכאמור נחתם לפני מספר חודשים, כי "אם כבוד תורתו מציע להכניס ולקבל רב או רבנים נוספים, חייבים תחילה לדון בזה בלי נוכחות המוצעים".

בחב"ד אומרים עם זאת כי ייתכן ומאז שיגור המכתב חלו שינויים, וכי אין להסתמך על התנגדות הרבנים אז למינוי הנדרש השבוע על ידי הגרי"י ירוסלבסקי, וכי כל עוד אין הודעה רשמית של בית הדין בנושא, המינוי אומנם לא אושר אך גם לא ניתן לטעון כי יש התנגדות למהלך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר