120 משפחות בלי מענה

שערורייה בירושלים: עשרות פעוטות נותרו ללא מעון

הורים רבים שרשמו את ילדיהם למעון השכונתי נותרו ללא מענה לאחר שהעירייה הרסה את מבנה המעון | העירייה: "ההורים הוטעו. הטענות - להנהלת המעון שהתעלמה מצו בית משפט" (אקטואליה)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
"הרסו את המבנה ללא התרעה" (צילום: באדיבות המצלם)

עשרות מתושבי שכונת בית וגן בירושלים אשר רשמו את ילדיהם למעונות היום בשכונה נדהמו לגלות לפני תחילת שנת הלימודים כי המבנה בו היה קיים המעון – נהרס על ידי העירייה.

מדובר בכמאה עשרים משפחות שנותרו ללא מקום הולם לפעוטות שלהם, עם תחילת שנת הלימודים החדשה. לטענת תושבי האזור העירייה לא הודיעה להם דבר על הריסת המבנה וכי הם קיבלו את ההודעה בהפתעה גמורה.

הילדים במעון - טרם נהרס (צילום: באדיבות המצלם)

לדברי הורים, מדובר בחריגות בניה על מבנה שנקרא 'מבנה משומר' שעליו אסור לעשות תוספות בניה. העירייה הגיעה להרוס את המקום מבלי לדאוג להם למקום חליפי אחר לילדים.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספר יוסי תושב המקום: "שבוע לפני תחילת שנה קיבלנו הודעה מהנהלת המעון כי המעון לא יפתח, מכיוון שיום קודם העיריה הגיעה והרסה חלק נרחב מהמבנה בהילה של חריגות בנייה. העיריה לא הודיעה להורים כלל על שום הליך ועל כך שבכוונתם להרוס את המבנה".

יוסי מסביר: "התברר שהיה הליך משפטי מול בעלי הנכס כבר כמה שנים. ולנו לא נודע דבר מכך. נשארנו כל ההורים ללא מסגרת ובבתים. לנו באופן אישי יש שני ילדים שהיו אמורים להתחיל במען וכעת הם בבית".

אז מה עושים הלאה?

"היה אסיפה עם סגן ראש העיר והוא הבטיח לעזור. אבל כעת אנחנו צריכים לדאוג לילדים עם מטפלות חדשות שהם לא מכירים ואם כסף רב שעולה לנו".

"גם אם העירייה הורסת מבנה לא חוקי שבאמת היה כזה", אומר אליעזר תושב השכונה אשר לו גם יש ילד שאמור היה להיכנס למעון, "הם צריכים לדאוג לנו למבנה חליפי. כרגע הם פשוט מתעלמים מאתנו".

המעון ההרוס - לילדים אין מקום להיות בו (צילום: באדיבות המצלם)

מעיריית ירושלים נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "מדובר במבנה שכולל בניה לא חוקית אשר מהווה סכנה בטיחותית והנדסית לתינוקות במעון. קיים צו הריסה שיפוטי למעון שהוצא ע"י בית המשפט לאור בניה לא חוקית מחומרים קלים אשר שימשה לחלק משמעותי מהמעון.

"צו ההריסה הוצא לפני מספר שנים ע"י בית המשפט, גורמי האכיפה העירוניים קיימו הידברות נרחבת עם בעל ומנהל הגן אשר ביקש ארכה לפני מספר שנים למציאת מקום חלופי, ובשל בקשותיו החוזרות ניתנו מספר הארכות.

"אך, הבעלים שוב הפר צו בית משפט ולא ביצע את הצו ופנה בעצמו ודרך נציגי ציבור לקבל ארכה אחרונה לשנת הלימודים האחרונה. לאחר התלבטות ותוך התחשבות מירבית ניתנה לבעלים שנה אחרונה להפעיל את הגן, ובעל הגן ונציגי המוסד הטעו את ההורים וגורמים נוספים ולא ביצעו את צו ההריסה

"בנוסף, בחודש מאי כארבעה חודשים טרם תחילת השנה, יצאו הודעות חד משמעיות לכלל ההורים באמצעות פלאיירים שחולקו ב3 מועדים שונים בחודש מאי בכניסה למעון.

"לצערנו הרב, ההורים הוטעו בצורה קשה ע"י בעל הגן, מנהליו וגורמים נוספים אשר ידעו כבר מלפני יותר משנה כי בית המשפט לא יאפשר ארכה נוספת.

"עיריית ירושלים דואגת לשלומם ולרווחת הילדים במעון, ובפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר עם מנהלי המעון הוצעו להם פתרונות חלופיים אך הם דחו את ההצעות.

"כלל הטענות צריכות להיות מופנות לבעלי ומנהלי המעון אשר החליטו שלא להגיד את האמת להורים, ושלא לקיים צווי בית המשפט, וזאת על אף ארכות חוזרות ונשנות שניתנו על ידי העירייה לממש את חובתה לקיים את צו בית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר