משיבים אש

ח"כ מ'אגודה': "שהליטאים יחתמו על 'קול קורא' נגד שיתוף פעולה עם הרפורמים"

לאחר שב'אגודת ישראל' נחשפו לדרישת 'דגל התורה' לפיה המועצת החסידית תחתום על 'קול קורא' נגד לימודי מקצועות חול, ח"כ ב'אגודה' משיב אש: "הם משתפים פעולה עם הרפורמים בהסתדרות, שיחתמו על 'קול קורא' בנושא" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
פינדרוס, גולדקנופף וגלעד קריב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

שעות לאחר פגישת המשא ומתן הראשונה בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', נראה כי הצדדים לא הצליחו להציג פריצת דרך במגעים וטרם נמצאה הנוסחה שתאפשר ריצה מאוחדת של 'יהדות התורה'.

כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', ב'אגודה' קיבלו היום לראשונה את דבר הבקשה לפיה מועצת גדולי התורה החסידית תחתום על 'קול קורא' נגד לימודי ליבה ולמעשה נגד מתווה החינוך שהושג בין משרד החינוך לחסידות בעלזא.

אלא שב'אגודה' אומרים הערב כי אין היתכנות לפרסום מכתב שכזה: "לא מוכנים לרוץ יחד בכל מחיר, בטח לא במחיר פגיעה ישירה בכבודו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא, זה פשוט לא יקרה".

גורמים ב'אגודת ישראל' טענו הערב כי במידה ו'דגל' תתעקש על 'קול קורא' נגד לימודי ליבה, הרי שהחסידים ידרשו 'קול קורא' נגד שיתוף פעולה עם הרפורמים: "רק בחודשים האחרונים חשף ח"כ גלעד קריב, בנאום במליאת הכנסת, שהליטאים חתמו על הסכם קואליציוני עם הרפורמים בהסתדרות הציונית, הכל בשביל ג'ובים, ומי שמנצח על זה הוא ח"כ יצחק פינדרוס, נציג רשמי של 'דגל התורה'. חייבים להצהיר שאנחנו נגד שיתוף פעולה עם הפרומים".

פרוש: 'דגל' רוצה את הפילוג, אנחנו גדולים מהם

ח"כ ב'אגודת ישראל' אמר הערב ל'כיכר השבת': "אנחנו רוצים ללכת יחד, אבל נתעקש שבמהלך המו"מ יעלה גם הנושא של השיתוף פעולה עם הרפורמים. נבקש לברר איזה גדול מהמועצת אישר את ההסכם בהסתדרות הציונית, האם התקיימה אסיפת מועצת גדולי התורה בנושא? האם כל ראשי הישיבות הסכימו להסכם".

לדבריו: "בעבר, כשש"ס הצטרפו להסתדרות בהוראת מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, 'יתד נאמן' בהוראת גדולי הדור תקפו את המהלך בצורה חריפה מאוד. מתי השתנתה ההוראה?!".

"נדרוש שהליטאים יחתמו על 'קול קורא' נגד שיתוף פעולה עם הרפורמים", הוסיף.

פינדרוס: "מדובר בשקר גס"

בתגובה, אמר הערב ח"כ יצחק פינדרוס בריאיון ב'קול חי': "הדברים שמפרסמים עכשיו בשמו של הליצן הרפורמי גלעד קריב, כאילו דגל התורה נמצאת בהסתדרות, אז אחת ולתמיד: מדובר בשקר גס. דגל התורה אינה בהסתדרות, אין לה נציג שם, היא לא חתומה על שום הסכם בהסתדרות. קריב שיקר ביודעין כי הוא פגוע מזה שאני יוצא מכל ועדה שהוא מדבר בה".

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', בחסידות בעלזא זועמים על עצם הדיון במתווה. לדברי גורמים רשמיים בחסידות: "כ"ק מרן האדמו"ר אישר את מתווה החינוך, בנו הרה"צ מכיר כל מילה ומילה במתווה, הם אישרו אותו, הם אלו המנהיגים את עשרות אלפי החסידים, מי בכלל מאפשר לגפני לבוא ולדון בהחלטה תורנית של מנהיג רוחני כה גדול?".

לדבריהם: "פועלים להשפיל ולפגוע באדמו"ר, אנחנו לא נאפשר את זה. אם רוצים לרוץ עצמאית שירוצו עצמאית, מוכנים לא לעבור את אחוז החסימה אבל שכבוד התורה לא יפגע".

גפני: אנחנו קרובים מתמיד לפיצול

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך ישיבה של בכירי 'אגודת ישראל' בימים האחרונים, החליטו הנציגים לשלוח מכתב רשמי ל'דגל התורה' בבקשה לחדש את המשא ומתן. במכתב ביקשו הנציגים לדון גם בנושא מתווה החינוך. אלא שבשלב הזה זעם ח"כ ישראל אייכלר, נציגו של האמו"ר מבעלזא, סירב לחתום וטען כי מדובר בפגיעה אישית במנהיגו הרוחני.

גורם בכיר ב'אגודת ישראל' אישר את הפרטים בשיחה עם 'כיכר השבת' והוסיף: "תדמיין מצב בו מנהיג פוליטי מבקש מאריה דרעי לדון בהחלטה תורנית של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, בחייו. מה היה קורה כאן? קול זעקה, ובצדק. זה בדיוק מה ש'דגל התורה' עושה כעת לחסידות בעלזא. קשה שלא להבין אותם. יש להם מנהיג רוחני שקיבל החלטה על חסידיו, לאיש אסור להתערב לו. את מי הם מנסים לנצח? הם לא מנצחים את 'אגודה', הם "מנצחים" את האדמו"ר".

לדברי הגורם ב'אגודה': "תראה את התדרוכים של היממה האחרונה, עוד לפני הפגישה הראשונה. מנסים לטעון שח"כ אייכלר יוזז למקום לא ריאלי. וכי מישהו חושב שאייכלר עשה צעד על דעתו? ברור לכל שכל צעד הכי קטן שהוא היה מעורב - בטח בנושא החינוך - נעשה בהכוונה ישירה של האדמו"ר, את מי הם מנסים להשפיל אם לא את האדמו"ר. הם יודעים שזה לא יקרה, אייכלר לא יוזז, אבל עצם השיח נועד לפגוע באדמו"ר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר