9 ימים לסגירת הרשימות

'אגודת ישראל': 'דגל התורה' בריצת אמוק לפיצול, ספק אם יש דרך חזור

יממה לאחר פגישת המשא ומתן הראשונה בין 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל', בסיעה החסידית העריכו כי הסיכויים לריצה מאוחדת קלושים: "'דגל' בריצת אמוק לפיצול, מקווים שהמו"מ לא חלק מהצגה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני ומקלב במשכן הכנסת (צילום הדס פרוש/פלאש90)

בכירים ב'אגודת ישראל' העריכו הלילה (שלישי) כי ב'דגל התורה' קיבלו את ההחלטה לרוץ עצמאית ולפצל את 'יהדות התורה' לקראת הבחירות הקרובות.

בעוד תשעה ימים, ביום חמישי בחצות לילה, ייסגרו הרשימות לבחירות לכנסת ה-25, עד אז ייצטרכו הגורמים השונים ב'יהדות התורה' לקבל החלטה האם ירוצו יחד או יתפצלו.

אתמול התיישבו הצדדים לפגישת משא ומתן ראשונה, לאחר כשבוע וחצי של נתק מוחלט בין הסיעות. בסיום הפגישה הודיעו הסיעות כי הישיבה הייתה ב'אווירה טובה' וכי יש ניסיון להגיע להסכמות שיהיו מקובלות על גדולי ישראל.

אך ככל שהשעות חלפו מאז תום פגישת המשא ומתן, הצדים הקשיחו עמדות וב'אגודת ישראל' מעריכים כי ב'דגל' קיבלו את ההחלטה לרוץ עצמאית.

פרוש: 'דגל' רוצה לרוץ עצמאית

ל'כיכר השבת' נודע כי בהתייעצות שהתקיימה הלילה בין בכירי 'אגודה', כולל נוכחים בפגישת המו"מ, הגורמים הגיעו לכלל מסקנה שב'דגל' נפל הפור: "'דגל' בריצת אמוק לפיצול, מקווים שלא מדובר בהצגה כדי להוכיח שהם "עשו הכל" כדי למנוע את הפיצול, ספק אם יש באמת דרך חזור", התבטאו הבכירים.

לדברי ח"כ ב'אגודה', הדרישות שהגיעו לאחר פגישת המו"מ הרשמית הוכיחו - לדבריו - כי ב'דגל מחפשים תירוץ לפוצץ את המשא ומתן. "אני מיואש מהאפשרות של ריצה מאוחדת, אנחנו נערכים לריצה עצמאית, לשם זה הולך", אמר הח"כ.

בתוך כך, ב'אגודה' החליטו לשלול את הניסיון להציע שריון לח"כ ישראל אייכלר בתנועת ש"ס: "הדחת אייכלר מהרשימה היא לא פחות מפגיעה ישירה ופסולה בכ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא, אייכלר לא עשה דבר על דעתו, הוא שליחו של האדמו"ר, פגיעה באייכלר היא פגיעה ברבי", אמרו.

גפני: קרובים מתמיד לפיצול 'יהדות התורה'

כמו כן, במהלך פגישת המשא ומתן אמש, הודיעו נציגי חסידות גור, יצחק גולדקנופף וחנוך זייברט, כי החסידות תומכת חד משמעית בדרישת בעלזא להצטרף ל'חינוך העצמאי'.

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', במרכז שיחת המו"מ שהתקיימה בין 'דגל' ל'אגודה', עלה נושא מתווה החינוך של חסידות בעלזא. במהלך הישיבה העבירו נציגי 'דגל' את דבריו החריפים של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין נגד המתווה לצד התנגדות חריפה לצירוף תלמודי התורה של 'בעלזא' לרשת 'החינוך העצמאי'.

כמו כן, במהלך הישיבה העלו הצדדים הצעת פשרה אך טרם ברור האם היא תהיה מקובלת על הגר"ג אדלשטיין והאדמו"ר מבעלזא, וכעת ממתינים להכרעתם.

ל'כיכר השבת' נוגע כי ההצעה שהונחה היום על שולחן המשא ומתן, כוללת את הסעיפים הבאים:

  1. בעלזא תקפיא את ההצטרפות למתווה החינוך.
  2. ימתינו עד אחרי הבחירות.
  3. אחרי הבחירות, אם יהיו 61 לגוש הימין ינסו לסדר להם תקציב דומה לחינוך העצמאי. אם לא יהיו 61, יצרפו את בעלזא לחינוך העצמאי.
  4. כעת ממתינים להכרעת ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין והאדמו"ר מבעלזא

גורם רשמי ב'דגל התורה', המעורב בפרטי המשא ומתן, טען בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הגר"ג אדלשטיין העלה בימים האחרונים דרישה לפיה מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' תחתום על 'קול קורא' נגד מתווה החינוך החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר