ביוזמת הרבנות

תעודה חדשה בפתח תקווה: "ברכת השבת"

בעלי העסקים שומרי השבת בעיר יקבלו כהוקרה את "ברכת השבת" והציבור ייקרא להקפיד לרכוש מהם | מטרת היוזמה: לחזק את בעלי העסקים ולהעצים את תודעת השבת בקרב הציבור (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
רב העיר הרב מיכה הלוי עם התעודה (צילום: ללא קרדיט)

חודשים ספורים לאחר כנס רבני העיר בעניין פעילות עסקים בשבת, הרבנות והמועצה הדתית המקומית החלו בחלוקת תעודות "ברכת העסק השובת בשבת" לבעלי עסקים שאינם עובדים ביום המנוחה.

כזכור, לפני מספר חודשים התכנסו רבנים מכל רחבי העיר בראשות הרב הראשי של פתח תקוה, הרב מיכה הלוי, ודנו בפרצות חדשות וחמורות לטענתם בחומת השבת על ידי רשתות מסחריות ועסקים אחרים המקיימים מסחר גם בסוף השבוע. במהלך הכנס, הועלו דרכים שונות כדי לפעול בנושא, בין היתר באמצעות עידוד התושבים להקפיד על רכישה דווקא בעסקים המקפידים על קדושת השבת.

הכנס עורר הדים רבים ובעקבותיו פורסמה קריאה משותפת של כ-100 רבני קהילות מכל החוגים בעיר, בבקשה מהציבור לחזק את העסקים שומרי הכשרות ולהקפיד אף על רכישה במרכולים של רשתות שומרות שבת.

לאחרונה כאמור, חולקו ביוזמת הרב מיכה הלוי והמועצה הדתית, תעודות "ברכת העסק השובת בשבת" בה ניתנה ברכה מיוחדת לעסקים שסוגרים את שעריהם ביום המנוחה.

ביוזמה צפויים להשתתף גם בני נוער מהעיר שנרתמו ליוזמה וחלקם כבר התחילו בימים אחרונים לפקוד את בתי העסק שומרי השבת ולהעניק להם את "ברכת השבת".

ראובן יוסופוב, ראש המועצה הדתית פתח תקוה אמר כי "השבת היא אות בין עם ישראל להשם והיא זו ששמרה על ישראל לדורותיה, ושמירתה היא מקור הברכה של עם ישראל. המועצה הדתית שותפה ליוזמה הברוכה של רב העיר, הרב מיכה הלוי, שבדרכי נועם דואג לכבודה של השבת במרחב הציבורי. המועצה הדתית מוקירה את העסקים שומרי השבת וקוראת לתושבי העיר לרכוש בעסקים שומרי שבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר