פרסום ראשון

לקראת פיצוץ במו"מ? מוסדות בעלזא קיבלו את טפסי הרישום למתווה החינוך

ב'בעלזא' נערכים לאפשרות כי המו"מ מול דגל התורה לא יתקדם, ושיגרו למנהלי תלמודי התורה בהם לומדים אלפי ילדים, טפסים להצטרפות למתווה החדש מול משרד החינוך • "מוכנים לפשרה, אך נערכים" (חסידים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אנשיל בעק)

פרסום ראשון: מנהלי מוסדות החינוך של חסידות בעלזא קיבלו הלילה (ליל שישי) את המסמכים לרישום למתווה החינוך החדש שעורר את הסערה ומאיים בפיצול 'יהדות התורה'.

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך הלילה קיבלו מנהלי תלמודי התורה בחסידות בעלזא את המסמכים לרישום למתווה החינוך החדש בכדי להיערך לאפשרות שהמשא ומתן עם 'דגל התורה' ייכשל.

יצוין כי הרישום למתווה החינוך החדש יסתיים בעוד פחות משבועיים.

גורם בחסידות אמר ל'כיכר השבת': "מוכנים לפשרה אך נערכים לכל אפשרות אחרת ולכל תרחיש. בינתיים התחושה שב'דגל' מנסים למשוך את הזמן", ולכן הם רוצים להיות מוכנים עם טפסי הרישום אם לא יגיעו להבנות עד למועד סיום הרישום.

בתוך כך, בשל המבוי הסתום אליו נקלע המשא ומתן, ח"כ ישראל אייכלר - השוהה בחו"ל בשל שמחה משפחתית - התבקש לחזור ארצה כבר ביום ראשון בכדי לנהל את המגעים מטעם בעלזא.

בבסיס המשבר בשיחות עומדת החלטת ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שלא להסכים לצירוף מוסדות בעלזא ל'חינוך העצמאי' גם במצב בו גוש הימין לא ישיג 61 ולא יהיה ניתן להשוות את תקציב מוסדות בעלזא לתקציב 'החינוך העצמאי'.

ל'כיכר השבת' נודע עוד כי מדובר בהתנגדות נחרצת וחד משמעית. ובכך הלכה למעשה ההצעה שהונחה על שולחן המשא ומתן יורדת.

מנגד, בחסידות בעלזא לא מוכנים להיכנס לאדמו"ר בלי הצעת פשרה ובכך המשא ומתן שהיה נראה שמתפתח בכיוון חיובי - הופסק נכון לשעה זו.

כזכור, במהלך פגישת המו"מ ביום ראשון, ב''דגל התורה' הציעו כי בעלזא תקפיא את ההצטרפות למתווה החינוך וימתינו עד לאחר הבחירות. אם יהיו 61, הרי שאז יפעלו להשוות את תקציב מוסדות החינוך שלה ל'חינוך העצמאי' ואם לא יהיו 61, יצרפו את בעלזא ל'חינוך העצמאי'. אלא, כאמור, ב'אגודה' טוענים כי 'דגל' חזרה בה מהסיכום הראשוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר