לאחר פירוק 'הרוח הציונית'

איילת שקד: "עשיתי טעויות - כעת צריך לתקן, אני חוזרת הביתה"

"נכון, עשיתי טעויות. אין בן אנוש שחף מטעויות. כשליחת ציבור קיבלתי החלטות שחלקן התבררו כמוטעות", הודתה לראשונה שרת הפנים איילת שקד והוסיפה: "שיח הכן ביבי לא ביבי, הורס את ישראל" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השרה איילת שקד (צילום: כיכר השבת)

יו"ר 'ימינה', השרה איילת שקד, התייחסה הבוקר (ראשון) להחלטתה לפרק את רשימת 'הרוח הציוני' ולעזוב את השר יועז הנדל ולראשונה הודתה שטעתה בקבלת ההחלטות בשנה האחרונה, עם המקת ממשלת בנט-לפיד-עבאס.

לדבריה: "שיח הכן ביבי לא ביבי, הורס את ישראל. החרמות של צד אחד הורסות את ישראל. לא הייתי מוכנה בעבר ואיני מוכנה גם כעת לקחת חלק במשחק החרמות הזה על הגב של אזרחי ישראל. אם החרמות יימשכו אני לא אתן בשום אופן לגרור את המדינה לבחירות נוספות. זו הייתה עמדתי תמיד".

שקד התחייבה: "אחרי הבחירות האלו אעשה הכל כדי שתקום ממשלה יציבה ורחבה, אבל אם החרמות יימשכו אדאג שתקום ממשלת ימין - בדרכי. באחריות, תוך שמירה על מוסדות המדינה ומתוך השקפת עולם מגובשת ונאמנות לדרך. יש לנו רק מדינה אחת".

איילת שקד באולפן 'כיכר', בחודש שעבר

שקד הודתה לראשונה בטעויות ואמרה: "נכון, עשיתי טעויות. אין בן אנוש שחף מטעויות. כשליחת ציבור קיבלתי החלטות שחלקן התבררו כמוטעות. אבל תמיד, פעלתי כשטובת מדינת ישראל בלבד לנגד עיני. כעת צריך ללמוד לתקן ולהסתער קדימה".

"אני היום חוזרת הביתה למקום בו הלב שלי נמצא", סיימה שקד את דבריה: "נבנה מחדש בית לימין המעשי והאחראי, וכמובן לציונות הדתית, על כל גווניה - ספרדים, אשכנזים, דתיים, מסורתיים, ממרכז הארץ ומההתיישבות אותה אני כל כך אוהבת".

כזכור, מוקדם יותר הסבירו בלשכת שקד את ההחלטה לפרק את השותפות: "הנדל והאוזר הבהירו כי במידה ולא תקום ממשלת אחדות הם יעדיפו לגרור את המדינה לבחירות נוספות מאשר להקים ממשלת ימין. אופציה חסרת אחריות שלא תעלה על הדעת".

עוד נאמר כי: "על אף הצהרות חוזרות ונשנות של השניים, סיעת דרך ארץ עדיין שבוייה במחנה "רק לא ביבי" ובשיח השנאה והחרמות שהשרה שקד מנסה לעצור. השיח הזה גורר את המדינה לבחירות פעם אחר פעם, מביא לאי יציבות ומרסק את ישראל".

השר הנדל התייחס הבוקר לפירוק המפלגה ואמר: "הקמתי את הרוח הציונית עם איילת שקד מתוך הסכמה על יעד אחד הקמת ממשלת אחדות. יש בניינו פער שלא ניתן לגשר עליו.

"אם מוכנים לממשלת 61 של מחנה רק ביבי לא תהיה ממשלת אחדות. ובעיני ממשלה צרה של ביבי ובן גביר או השמאל מרכז והמשותפת זה אסון.אני לא יכול לאפשר שעל גבי תיווצר אפשרות שתקום ממשלה צרה שתדיר חצי מהעם ותמשיך את חוסר היציבות.

"יש לזה מחיר וסיכון פוליטי אישי גדול. אני מודע לכך. כך היה כשמנעתי קואליציה עם המשותפת בעבר. תפקידי להחליט ולא לברוח".

לדבריו: "מאחל לאיילת בהצלחה רבה בכל מה שתעשה, אני ממשיך להוביל את הרוח הציונית לבחירות. זה לא קל ואפילו מתסכל. הימין שלי צריך להאבק באחוז החסימה ובן גביר לא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר