"אין טעם לאיחוד"

ניסיון לאיחוד בשמאל: לפיד הציע תפקידים למיכאלי - וסורב

ראש הממשלה לפיד מנסה לאחד את שתי המפלגות השמאליות - העבודה ומרצ תחת רשימה אחת - ונכשל, היום, הוא התקשר למרב מיכאלי להציע לה שריונים במפלגתו וכן חלוקת שרים שונה - אך סורב (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מיכאלי, לפיד וגלאון (צילום: אבשלום שושוני, גדעון ברקוביץ' - פלאש 90)

הניסיון לאחד את מפלגות השמאל: ראש הממשלה יאיר לפיד לא אומר נואש למהלך האיחוד בין העבודה למרצ, והיום (ראשון) הוא התקשר למרב מיכאלי כדי לנסות לשכנע אותה שוב להסכים לאיחוד.

לפי ההצעה של לפיד, הוא יהיה מוכן לשריין ב'יש עתיד' חברי כנסת ממפלגות העבודה ומרצ וכן להתחייב לתפקידי שרים - לפי עשרה מנדטים - ללא קשר למספר המנדטים שהן יקבלו בפועל - כל זאת בתמורה שמרצ והעבודה יתאחדו.

שרת התחבורה מיכאלי שמעה את ההצעה אך לעת עתה היא מסרבת לקבל זאת, מכיוון שלטענתה אין שום טעם באיחוד בין המפלגות.

יו"ר מרצ החדשה זהבה גלאון הבהירה היום ב'חדשות 12', כי לטובת גוש השמאל היה מן הראוי שהמפלגות ילכו יחד, אך בשל הדעה הנחרצת של מיכאלי נגד המהלך - לא נרשמה כל פרצה דרך. כאשר כזכור, סגירת הרשימות לכנסת, תתקיים השבוע - ביום חמישי בלילה.

בלשכת לפיד הגיבו לפרסומים ואמרו: "יו"ר מפלגת העבודה סירבה להצעה ואף סירבה להמשך שיחות בנושא".

כזכור, ביום שישי האחרון פורסם סקר פאנלס פוליטיקס, בהנהלת מנחם לזר, עבור "מעריב־סופהשבוע", ושם נראה כי הציבור לא אוהב את הסירוב של מיכאלי, על פי התוצאות, לו הבחירות לכנסת ה־25 היו מתקיימות היום, העבודה מתרסקת ומקבלת 4 מנדטים בלבד, לעומת מרצ המתחזקת ומקבלת 5 מנדטים.

המפלגה הגדולה ביותר על פי הסקר, הליכוד עם 31 מנדטים, אחריה יש עתיד עם 25, הציונות הדתית עם 13 והמחנה הממלכתי עם 12 מנדטים בלבד.

ש"ס עם שמונה מנדטים ואילו יהדות התורה עם 7. הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים, ישראל ביתנו עם 5 מנדטים ורע"מ עם 4 מנדטים בלבד.

הרוח הציונית של שקד והנדל מתחת לאחוז החסימה עם 1.9% תמיכה בלבד. מפלגת צעירים בוערים של הדר מוכתר עם 1.1 אחוז תמיכה, חופש כלכלי, בראשות אביר קרא – 0.8%; המפלגה הכלכלית, בראשות פרופ' ירון זליכה – 0.6%; הבית היהודי, בראשות יוסי ברודני - 0.2%; וישראל חופשית ודמוקרטית, בראשות אלי אבידר ורשימת עלה ירוק-אוסרת אל־ אסלאמיה - עם 0.0% כל אחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר