שר החוץ של ארה"ב

"הסיכויים להסכם בטווח הקרוב עם איראן - בלתי סבירים"

שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, מאשר את הדיווחים של הימים האחרונים ואומר כי התשובה של איראן מלמדת כי הסיכויים להגיע להסכם בטוו הקרוב - בלתי סבירים" (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בלינקן (צילום: Shutterstock)

אנתוני בלינקן, שר החוץ של ארצות הברית, מאשר הלילה (שלישי) את הדיווחים של הימים האחרונים ואומר כי התשובה של איראן מלמדת כי הסיכויים להגיע להסכם בטוו הקרוב - בלתי סבירים".

לדבריו: "תגובת איראן לטיוטת הסכם הגרעין של האיחוד האירופי היא צעד אחורה - והופכת את הסיכויים להסכם בטווח הקרוב לבלתי סבירים".

כזכור, אמש נפגש ראש הממשלה יאיר לפיד עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, הנשיים דנו בתוכנית הגרעין של איראן. לדברי לפיד: "דנו בצורך באסטרטגיה חדשה שתעצור את תוכנית הגרעין של איראן. איראן גרעינית תערער את המזרח התיכון, ותיצור מירוץ חימוש גרעיני שיסכן את שלום העולם. חזרה להסכם הגרעין, בתנאים הנוכחיים, תהיה טעות קריטית. הסרת סנקציות והזרמת מאות מיליארדי דולרים לאיראן תגרום לגלי טרור לא רק במזרח התיכון, אלא גם ברחבי באירופה".

שולץ אמר כי "אסור שאיראן תשיג נשק גרעיני. לצערנו איראן לא נתנה עדיין תשובה חיובית למתאם האיחוד האירופי".

כמו כן, גורם מדיני בכיר טען בתחילת השבוע כי בארצות הברית התחייבו לירושלים שלא צפוי להחתם הסכם גרעין בתקופה הקרובה. עוד טען הגורם כי בוושינגטון אמרו כי אין כוונה לאשר את ההסכם לפני בחירות האמצע בארצות הברית הצפויות ב-8.11.2022, י"ד בחשוון תשפ"ג - שבוע אחרי הבחירות בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר