"משלם מחיר פוליטי כבד"

אחרי שנפרד משקד: הנדל הודיע על "פסק זמן" מהפוליטיקה

שר התקשורת יועז הנדל הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות, יומיים אחרי ההודעה על פיצול משרת הפנים איילת שקד • בנאומו אמר: לא שונא חרדים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: דוברות)

אחרי שלא הצליח להתרומם בסקרים וימים ספורים אחרי הפילוג משרת הפנים איילת שקד, שר התקשורת יועז הנדל הכריז היום (שלישי) על 'פסק זמן' מהחיים הפוליטיים.

בנאומו אמר כי נלחם בעסקנות החרדית, אך אינו שונא את המגזר החרדי - זאת במענה לביקורת נרחבת נגדו על הרפורמה במכשירים הכשרים.

"לפני קרוב ל4 שנים נכנסתי למערכת הפוליטית, לאחר שנים ארוכות במערכת הביטחון, באקדמיה, בתקשורת ובמרחב הציבורי." אמר הנדל. "כל חיי ראיתי בעצמי חייל של המדינה, עם נשק ואפוד, עם מקלדת או עם חליפה ועניבה. עשיתי כל מה שחשבתי שנכון למדינה. במהלך חיי קיבלתי החלטות. לא מעט החלטות. אני מקווה שברובן צדקתי אבל ברור לי שבלא מעט החלטות גם טעיתי. החשש הגדול בקבלת החלטה הוא הפחד לטעות. לא פחדתי."

עוד אמר הנדל כי "הזירה הפוליטית חשובה לעתיד מדינת ישראל למרות אין ספור בעיות שיש בה. נכנסתי אליה מתוך תחושת שליחות גדולה ואני יוצא ממנה לעת עתה מתוך הכרה גדולה בזכות שנפלה בחלקי. בחמש מערכות בחירות ניסיתי להוביל קול של ימין ממלכתי במדינת ישראל."

"הממשלה האחרונה שהוקמה, והייתי חלק ממנה, היתה בעיני מימוש החזון האישי שלי לאחדות. שמאלנים וימנים שישבו ביחד בקואליציה כדי לעבוד. זה משהו שלא ראינו הרבה שנים. במבחן ההיסטוריה עוד נראה שזה היה צעד נדרש כדי שישראלים מכל המדינה ירגישו שזה הבית שלהם."

"נקודת השיא הייתה בעיני ישיבת ממשלה אחת ברמת הגולן שבה החלטנו ביחד על הקמת ישובים, תשתיות והעברת תקציבים. לוז הציונות בהסכמה רחבה: קליטת עלייה, התיישבות והגנה על המולדת. זה עורר בי התרגשות גדולה.
דחפתי להקמתה של הממשלה הזאת, עשיתי כל מה שאני יכול כדי שהיא תעבוד ולמרות זו היא נכשלה. שנה אחרי היא קרסה."

עוד אמר: "חוסר יציבות פוליטי הוא איום אסטרטגי על מדינת ישראל. הפילוג הפנימי, שנאת החינם, השבטיות - כל אלה מייצרים סכנה ברורה ומיידית. רציתי מאוד להיות הסולם שמוביל להקמת ממשלת אחדות. הבנתי כי להדיר חצי מהעם, ולא משנה מאיזה צד של המפה הפוליטית, רק מגביר את תחושת הקיטוב ופוגע בחוסנה של החברה. כל חיי טענתי כי לא טוב היות הימין לבדו לא טוב היות השמאל לבדו. וגם הפעם, הצעתי לאזרחי ישראל את הדבר הנכון למדינת ישראל בעיניי- להילחם על הקמת ממשלת אחדות."

"ממשלה ציונית עם מפלגות שמייצגות ישראלים פטריוטים שמשרתים בצבא ומשלמים מיסים. חשבתי כי המפלגות המרכזיות: יש עתיד, המחנה הממלכתי והליכוד חייבות להיות הבסיס לכך. כי רק כך ניתן יהיה להביא יציבות ולעבוד."

"ממשלת אחדות היא הסיפור ההפוך לממשלה צרה של 61. הקמתי את הרוח הציונית לשם כך וכשהבנתי כי שהשותפות הזו תוביל בסוף לממשלה צרה העדפתי לפרק ולשלם את המחיר הפוליטי. אמון הציבור במערכת הפוליטית בשפל, אני לא מוכן להגיד דבר אחד לפני הבחירות ובלב כבד לעשות דבר אחר לאחריה. כך היה בעבר כשהתחייבתי שלא להקים קואליציה עם המשותפת וכך עכשיו. פוליטיקה היא כלי להגשמת אידיאולוגיה ולא תחליף עבורה."

בהמשך נאומו טען כי הוא משלם מחיר על דעותיו וכי "לפעמים מרוב ציניות בשיח הציבורי גם מחיר אישי אבל אני רץ למרחקים ארוכים. בפרופורציות של החיים ושל המשפחה יש בכך גם נקודת אור וטוב. אני אחראי לכל מה שקרה בדרך. להחלטות שלי ולתוצאות הפוליטיות. עשיתי טעויות פוליטיות. אבל אני מקווה ומאמין שלא עשיתי טעויות ערכיות. אני גאה במה שעשיתי בכהונתי כשר תקשורת. בפריסת הסיבים האופטיים שמחוללת מהפיכת תשתיות בכל רחבי הארץ ובעיקר בפריפריה ובגבולות, במהפך הכיסוי והקליטה, בהפרטת הדואר ובעוד הרבה רפורמות שזכיתי לבצע."

בהמשך התייחס למאבקו בסלולר הכשר ואמר כי "ניהלתי מאבק מול העסקנות החרדית. לא מתוך שנאת חרדים אלא מתוך אהבה לעם הזה. אני מאמין ששילוב החרדים הוא משימה לאומית, העסקנות החרדית פוגעת בזה. יש לי חברים בקרב חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות, אני יודע שהם חושבים כמוני. ההתנגדות לתמרוץ לימודי ליבה דומה להתנגדות לפריסת תשתיות או להתנגדות לאפשר חופש לאדם מבוגר לבחור את מסלול הטלפון הנייד שלו."

"לא אשקר, כואב לי." הוסיף הנדל. "עבדתי קשה מאוד, מבוקר עד השעות הקטנות של הלילה כדי להניע מהלכים במשרד התקשורת. נלחמתי כל חיי בסדיר, במילואים ובמערכת הביטחון כדי שהמדינה הזאת תהייה בטוחה. והנה, לא שכנעתי מספיק. מנגד, גורמי שוליים שעיקרם פופוליזם – זוכים לאהדה רבה. יכולתי לשקוע בעצמי ולקטר על ההוגנות בחיים הציבוריים. אבל זו המציאות."

"זה מחייב אותי לחשיבה מחודשת ולחשבון נפש. הימין שאני חלק ממנו רואה בשלמות העם והארץ את יעודו. להגן על ארץ ישראל כמו שמגנים על הדמוקרטיה ועל הדמוקרטיה כמו שמגנים על עם ישראל. אנשים שמאמינים במערכות המדינה, אוהבים ומעריכים את עובדי הציבור שלנו - אך יודעים שדרושה ביקורת. לתקן, לא על מנת להרוס."

בסיום נאומו אמר כי הוא "מודה לשותפי צביקה האוזר על החברות שכל כך נדירה בפוליטיקה, ועל העומק והאסטרטגיה שהביא במסגרת השליחות הציבורית שלו. לצוות הלשכה שלי, לחברים ולפעילים הרבים שמלווים אותי בפוליטיקה. למשפחתי שכמעט לא ראתה אותי בתקופה הזאת. ולשירי אשתי שעלתה על כולנה. אצא לפסק זמן, ברגע שתקום ממשלה חדשה. ועוד ארחיב בעתיד."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר