"מחזקים את העמלים לפרנסתם"

ה'מועצת' אישרה הסכם עם בעלזא; אלו ההחלטות שהתקבלו

הכינוס ההיסטורי של מועצת גדולי התורה של דגל התורה הסתיים, והוסכם על ריצה משותפת עם 'אגודת ישראל' | חברי המועצת דנו זמן רב בהסכם עם חסידות בעלזא - ואישרו אותו • כל הפרטים ומסמך ההחלטות (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
כינוס המועצת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכינוס ההיסטורי של חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה': בדקות אלו (שלישי) חברי 'המועצת' יוצאים מביתו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין ברחוב ראב"ד בבני ברק.

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', 12 ראשי הישיבות החברים ב'מועצת' נכנסו לסלון הקטן בביתו של ראש הישיבה וישבו במקומות שסומנו מראש, אחריהם נכנסו חברי הכנסת והפוליטיקאים של 'דגל התורה'.

קודם שהתחיל הדיון של ראשי הישיבות הקריא יו"ר דגל התורה את ההחלטה, כי 'דגל התורה' נותנת את המקום הראשון ל'אגודת ישראל'.

"אנחנו הולכים יחד עם אגודת ישראל בבחירות הקרובות, בגלל שהבעיה של החינוך נפתרה. הם יקבלו את המקום הראשון ברשימה ואנחנו נקבל את התפקיד הראשון, בשנים הבאות אנחנו נצטרך את הכל ללמוד מחדש בגלל שזה לא בדיוק מייצג את המצב הקיים", אמר גפני בפני חברי המועצת.

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, אמר לאחר דבריו של גפני: "זכינו לדבר מצוין. שמחה גדולה. אחדות. דגל התורה ואגודת ישראל רצים ביחד. דבר גדול מאוד. אחדות. זכות גדולה מאוד".

ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי, אמר אחרי דבריו של ראש הישיבה: "אם היה לנו יכולת לשאול את הקב"ה מה הוא רוצה שנעשה בוודאי היינו מתאמצים לשאול ולעשות את רצונו, גם היום שאין רוח הקודש ונבואה אפשר לדעת את רצונו ע"י מה שגדולי התורה אומרים לנו לעשות. ואם נעשה את רצונו הקב"ה גם יעשה את רצוננו לזכות לשנה טובה וכתיבה וחתימה טובה".

לאחר מכן יצאו הפוליטיקאים מהחדר וראשי הישיבות נותרו לבד כדי לדון בפרטי ההסכם עם בעלזא ועל הרכב רשימת 'דגל התורה' לכנסת, הגזרות הרוחניות והכלכליות שהשיתה הממשלה על הציבור החרדי

ראשי הישיבות נשאו תפילה וזעקה לבורא עולם לנוכח הגזרות המרחפות על עולם התורה ועל קדשי ישראל, בעתיד החינוך הטהור, חוק הגיוס, הגיור וקדושת השבת, וכן דנו בפרוטרוט בהסכם שנחתם עם חסידות בעלזא שעתיד להתפרסם הערב או מחר בבוקר - ואישרו אותו לבקשת ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין.

במסמך ההחלטות המצו"ב נכתב בין היתר כי המועצת מחזקת את הנציגים החרדים שעומדים מול הניסיונות לכרסם בחומות, כמו הקווים הכשרים ושאר ניסיונות, כמו כן, המועצת קראה להפסיק את הפגיעה בשבת והיא מחזקת את הבחורים, האברכים וכן את העמלים לפרנסתם.

מסמך ההחלטות

ברשימת חברי ה'מועצת' יש 14 ראשי ישיבות, כשבראשם הוותיקים, ה"ה: הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, הגאון רבי משה הלל הירש, הגאון רבי משה יהודה שלזינגר, הגאון רבי דוד כהן.

בנוסף, יש עוד שמונה חברים שמונו בסבב המינויים האחרון בחודש כסלו תשפ"א, אז התכנסו חברי ה'מועצת' לאשר את המינויים, החברים החדשים הם: הגאון רבי שרגא שטיינמן, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, הגאון רבי אריה לוי, הגאון רבי ברוך ויסבקר, הגאון רבי אביעזר פילץ, הגאון רבי צבי דרבקין, הגאון רבי יצחק הקר, הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק והגאון רבי אליעזר יהודה פינקל.

הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי לא השתתף בכינוס ה'מועצת' וזאת לאור ביקורו באנגליה וארה"ב לצורך מסעות חיזוק ואיסוף כספים, ביקור שתוכנן זמן רב מראש. גם הגאון רבי דב לנדו, שבתחילה אישר באורח היסטורי (מחמת הדם הרע שזרם לפני למעלה משלושים שנים. ח"ב) את השתתפותו בכינוס – בפעם הראשונה, אך לבסוף הכריע שלא ישתתף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר