כוננות ביטחונית

אחד המחבלים - איש מודיעין ברשות, לפיד: "עליית מדרגה"

הלווייתו של לוחם צה"ל הי"ד תערך הערב. ראש הממשלה לפיד התייחס לזהותו של אחד המחבלים, כאיש מודיעין של הרשות ואמר כי ישראל לא תהסס לפעול בכל מקום שבו הרשות הפלסטינית לא תשליט סדר • הרמטכ"ל הגיע לזירה (צבאי, חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חיילים במחסום ליד ג'נין היום, סמך למקום שבו נהרג הלילה לוחם צה"ל (צילום: David Cohen/Flash90 ודור צה"ל)

הרמטכ״ל אביב כוכבי ביצע היום (רביעי) תחקור ראשוני בזירה שבה נהרג רס״ן בר פלח הי"ד הלילה במהלך התקלות עם מחבלים. בתוך כך התברר כי אחד המחבלים ההרוגים שהתעמת עם החיילים הוא איש המודיעין המסכל של הרשות הפלשתינית. לפיד התייחס לכך ואמר כי "זו עליית מדרגה".

"בשם ממשלת ישראל, בשם מדינת ישראל כולה, אנחנו מרכינים ראש על מותו של רב-סרן בר פלח זכרו לברכה, גיבור ישראל, סגן מפקד סיירת הנח"ל, שנהרג הלילה בהתקלות עם מחבלים סמוך למעבר ג'למה", אמר לפיד. "הוא נהרג בזמן שהוא וחייליו חותרים בגבורה למגע ומחסלים את המחבלים".

אחרי שאמר כי מדובר בעליית מדריגה, הוסיף לפיד: "בכל מקום שבו הרשות לא תשליט סדר, אנחנו לא נהסס לפעול. צה"ל והשב"כ ערוכים לכל תרחיש כדי למנוע מהטרור להרים את ראשו. הם ערוכים בכל הגזרות, יחד עם המשטרה על קו התפר. ישראל תפגע קשה בכל מי שמנסה לפגוע בה".

הלוויתו של בר פלח ז"ל תערך היום בשעה 19:45 בבית העלמין הצבאי בנתניה. "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה", נמסר מדובר צה"ל.

הרמטכ"ל כוכבי בזירת ההרג (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ״ל אביב כוכבי, כאמור קיים תחקור ראשוני עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, מפקד חטיבת הנח״ל, אלוף-משנה אורן שמחה, מפקד החטיבה המרחבית מנשה, אלוף-משנה אריק מויאל ומפקדים נוספים.

בתום ביקורו אמר הרמטכ״ל: ״זהו אירוע קשה שהיינו רוצים שיסתיים אחרת. ראינו הלילה פיקוד מלפנים ומפקד שהוביל בראש, הפגין אומץ לב ותעוזה ושילם על כך בחייו במשימת ההגנה על ביטחון המדינה ותושביה. אנחנו נתחקר, נלמד ונשתפר מהאירוע הזה. הלילה הזה הוא ביטוי נוסף לפעילותו של צה״ל בכל הגזרות, וביהודה ושומרון בפרט, מידי לילה לסיכול פיגועי טרור ושמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל. אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחת פלח, מחזק ומחבק אותה ברגעים אלה״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר