הלוויה קורעת לב

מפקד הלוחם הי"ד בכה וספד: "גם כשצרור המחבל פילח את גופך - נעמדת והשבת באש"

האח והאחות הספידו בקול חנוק, המפקד בכה: "חותמך יישאר לעד בלב, מנעת חדירת מחבלים" • בבית העלמין בנתניה הובא לוחם צה"ל שנהרג הלילה מאש מחבלים ליד ג'נין למנוחת עולמים (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ההלוויה, הערב (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל, רס"ן בר פלח, לוחם צה"ל בן השלושים שנהרג לפנות בוקר מאש מחבלים, סמוך למעבר ג'למה ליד ג'נין - הובא הלילה (רביעי) למנוחות בבית העלמין הצבאי בנתניה. מאות השתתפו בהלווייתו.

זמן קצר לפני ההלוויה פרסם צה"ל תמונות וסרטון ארכיון מפעולותיו של בר פלח.

במהלך ההלוויה ספד האח, עמוס. הוא אמר שבר היה "אמיץ", ושהיו לו "עוצמה וחוסן, מנהיגות ואהבה". הוא הוסיף ובקול שבור זעק: "איך נפרדים מאח? הבטחת שתשמור עלינו, למה לא הקשבת לאבא שכל הזמן אמר לך לא להיות גיבור ולחזור הביתה בשלום?".

האחות ריקי ספדה גם היא ואמרה כשקולה נשנק כי מבטיחה להיות חזקה בשביל כל המשפחה.

קהל המונים בהלוויה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
קהל המונים בהלוויה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

בהמשך ספד מפקד סיירת הנח"ל, סא"ל יונתן צור, שבר פלח הי"ד היה סגנו. לפי הדיווח ב-Ynet, צור אמר: "יד ימיני, חבר, אח, מפקד ולוחם - כזה היית, כך נם נפלת וכזה תישאר. היית לוחם שלא ידע פחד, קצין ששם את המשימה בראש מעייניו. היית לי חבר ברגעים קשים שרק מפקד וסגן יבינו. גדלת ביחידת עוקץ שהפכה לבית עתידי שלך, ואתה רצית לצאת מאזור הנוחות ועברת לסיירת הנח"ל כי 'שם זה הצבא האמיתי', כמו שאמרת לנו.

"נהרגת כמו גיבור ישראל, בפעולותיך מנעת חדירת מחבלים לתוך עורף המדינה. גם כשצרור המחבל פילח את גופך - נעמדת והשבת באש - כי כזה אתה. הצלחת להנחיל ביחידה את הערכים המאפיינים אותך - מקצוענות וירידה לפרטים, לצד חיוך גדול ולב ענק. חותמך יישאר לעד בלב הסיירת וגם בליבנו".

הלווייתו של הלוחם הי"ד (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
הלווייתו של הלוחם הי"ד (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

מוקדם יותר היום ביצע הרמטכ״ל אביב כוכבי תחקור ראשוני בזירה שבה נהרג בר פלח הי"ד. את התחקור ערך עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, מפקד חטיבת הנח״ל, אלוף-משנה אורן שמחה, מפקד החטיבה המרחבית מנשה, אלוף-משנה אריק מויאל ומפקדים נוספים.

בתום ביקורו אמר הרמטכ״ל: ״זהו אירוע קשה שהיינו רוצים שיסתיים אחרת. ראינו הלילה פיקוד מלפנים ומפקד שהוביל בראש, הפגין אומץ לב ותעוזה ושילם על כך בחייו במשימת ההגנה על ביטחון המדינה ותושביה. אנחנו נתחקר, נלמד ונשתפר מהאירוע הזה. הלילה הזה הוא ביטוי נוסף לפעילותו של צה״ל בכל הגזרות, וביהודה ושומרון בפרט, מידי לילה לסיכול פיגועי טרור ושמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל. אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחת פלח, מחזק ומחבק אותה ברגעים אלה״.

מתחקיר ראשוני התברר כי אחד המחבלים ההרוגים שהתעמת עם החיילים הוא איש המודיעין המסכל של הרשות הפלשתינית. לפיד התייחס לכך ואמר כי "זו עליית מדרגה".

הרמטכ"ל כוכבי בזירת ההרג (צילום: דובר צה"ל)

"בשם ממשלת ישראל, בשם מדינת ישראל כולה, אנחנו מרכינים ראש על מותו של רב-סרן בר פלח זכרו לברכה, גיבור ישראל, סגן מפקד סיירת הנח"ל, שנהרג הלילה בהתקלות עם מחבלים סמוך למעבר ג'למה", אמר לפיד. "הוא נהרג בזמן שהוא וחייליו חותרים בגבורה למגע ומחסלים את המחבלים".

אחרי שאמר כי מדובר בעליית מדריגה, הוסיף לפיד: "בכל מקום שבו הרשות לא תשליט סדר, אנחנו לא נהסס לפעול. צה"ל והשב"כ ערוכים לכל תרחיש כדי למנוע מהטרור להרים את ראשו. הם ערוכים בכל הגזרות, יחד עם המשטרה על קו התפר. ישראל תפגע קשה בכל מי שמנסה לפגוע בה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר