מגזין 'כיכר'

מעיין היצירה שלו נובע יותר מעשרים שנים; האם זה הסוף?

מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר, האזין לאלבומו החדש של אהרן רזאל - "כבן המתגעגע" וחזר כדי לספר לכם האם לרזאל יש עוד מה למכור (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

אהרן רזאל הוא תופעה של ממש, יוצר פורה במיוחד, שכותב ומלחין כבר למעלה מ-20 שנים. רזאל לא שוקט על שמריו והוא מגוון כל העת מוזיקלית וטקסטואלית ושומר על מעמדו כאחד היוצרים הכי מקוריים במוזיקה היהודית.

למגזין המלא - הקליקו כאן

האלבום החדש שלו "כבן המתגעגע", אלבומו ה-12 המקורי, הוא אלבום מגוון במיוחד שכולל שירים חסידיים דוגמת "עולו" לצד שירים מקוריים בסגנונות שונים ומגוונים, רובם בעיבוד והפקה מוזיקלית משותפת לרזאל ולאבי טל המוכשר איתו עובד רזאל כבר לא מעט שנים. באלבום החדש ניתן יותר לשמוע גם השפעות אלקטרוניות במקצבים, לצד תזמורים עשירים במיוחד.

האלבום נפתח בדואט הנהדר עם אביתר בנאי, שיר המתאים במיוחד לימים אלו - "אני אחר" על דרך התשובה. הלחן הנפלא של רזאל לדברי הרמב"ם מבוצע בצורה מרגשת וקסומה כשקולותיהם של הזמרים מלטפים את המאזין בהפקתו של נאור כרמי. באלבום יש דואט איכותי נוסף עם דוד ד'אור - "שמע ישראל" שם אחראי להפקה המוזיקלית דוד איכילביץ'.

אל תפספסו את רוק האצטדיונים המשובח בשיר "אבא מתי נגיע", בהפקתו של נאור כרמי המצוין ואת 'כי אשמרה שבת' בו משלב רזאל בלחן שבת כיפי וקליל גם ראפ בביצועו של ניצן רויטמן וגם את פיינליסט כוכב המג'יק קאס, בניה יוחאי שמגיע כחלק מהמקהלה של דודי ליבוביץ'.

באלבום החדש חוזר רזאל גם לעמדת הזמר הפוליטי של הימין הדתי ונוער הגבעות, עם השיר "מכתב לאהוביה", מילים חדשות שלקח ועיבד מתוך מכתב שכתב אביו של הנער אהוביה סנדק ז"ל שנהרג לאחר מרדף משטרתי אחר רכבו.

חובבי המוזיקה הייחודית ייהנו מ"מהרה מהרה" אותו מבצע רזאל בסגנון שירה ייחודי עם מקצב שישה שמיניות מהיר, דבר פחות מקובל ומצוי במוזיקה המערבית ונמצא יותר במוזיקה אפריקאית והתוצאה כיפית לשמיעה.

אצל רזאל באלבומים האחרונים, יש בכל אלבום גם סיפור מוזיקלי, כשהפעם זה השיר המרגש "מועד קטן" המספר על סיום מסכת במחנות ההשמדה, סיפור שסיפר ר' שלמה קרליבך.

אל תפספסו את "רק ניגון אחד" שנכתב בהשראת מילותיו של קרליבך, שחותם את האלבום ומותיר את המאזין מחויך ומלא בשמחה הסוחפת של רזאל, אחד היוצרים הכי לבביים שיש במוזיקה היהודית, לבביות שמגובה בכישרון מוזיקלי חד ומלא מקוריות ועניין שיכולה להתאים לחובבי מוזיקה פשוטים וגם לכאלה שברמה מוזיקלית גבוהה.

ולפינת השירים האהובים עליכם הגולשים השבוע:

במקום הראשון: שרולי מארח את אליש וגריימן - למה לא
במקום השני: מוטי שטיינמץ - מרן דבשמיא
במקום השלישי: עקיבא - בשעה אחת

להערות, הערות וברכות שנה טובה: nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר