אחרי שבע שנים

אריה דרעי מגיב לסערת הגזענות של יאיר לפיד: "אנחנו נשקם אותך"

יש עתיד פרסמה במסגרת הקמפיין שלה בשפה הרוסית קריאה לא להצביע למפלגת הליכוד שהפכה למפלגה ספרדית • יאיר לפיד כבר התנצל והודיע על פיטורים, אבל אריה דרעי מנצל את ההזדמנות להגיב ללפיד אחרי 7 שנים: "אנחנו נשקם אותך" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Marc Israel Sellem/POO)

לפני שבע שנים, עורר יאיר לפיד סערה כאשר במהלך עימות טלוויזיוני הטיח באריה דרעי: "אתה עבריין מורשע; צריך לשקם אותך". היום (שישי) מגיב דרעי ללפיד: "אנחנו נשקם אותך".

דברי דרעי, מגיעים כתגובה לחשיפת הקמפיין של 'יש עתיד' בשפה הרוסית, שכללה קריאה לא להצביע למפלגת הליכוד, שהפכה להיות "מפלגה ספרדית".

בתגובה אמר היום יו"ר ש"ס: "עכשיו כולם כבר יודעים שיאיר לפיד הוא גזען, איך יודעים שהוא גזען? אם הוא כותב כמו גזען, ומדבר כמו גזען, אז הוא גזען".

"אבל אל תדאג לפיד, אנחנו הספרדים יהודים גאים, אנחנו לא באמת מתרגשים מהגזענות שלך. אני אריה מכלוף דרעי מבטיח לך באופן אישי: אחרי הבחירות, אנחנו נשקם אותך".

במפלגת הליכוד הגיבו אתמול, "יאיר לפיד קורא היום ברוסית שלא להצביע לליכוד כי זו "מפלגה של ספרדים". לגזענות של לפיד אין גבולות. הליכוד היא המפלגה של כל עם ישראל ואנחנו גאים בכך!".

מי שחשפה את הגזענות של יש עתיד, ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן הגיבה: "מפלגת 'האיחוי והריפוי' מתריעה בקהל הרוסי לא להצביע ליכוד. הסיבה: כי הליכוד הפכה למפלגה של - תנו לי בתופים - ספרדים. כלומר - מזרחים. לפיד וגנץ מנרמלים את גרבוז".

במפלגת יש עתיד הגיבו כי המסר נמחק. "הנכתב באתר נעשה על ידי עורך חיצוני ללא ידיעה או אישור של יש עתיד, ובוודאי שאינו משקף את ערכי המפלגה ולא את דרכה. לפיכך, זה נמחק לאלתר ונבדקו גם כל יתר התכנים".

יו"ר המפלגה, ראש הממשלה יאיר לפיד, הגיב למתרחש ואמר: "באתר ברוסית של יש עתיד נכתב היום ש'הליכוד זו מפלגה ספרדית'. לפני שעתיים הוריתי להוריד מהרשתות את כל החומר ברוסית של קמפיין יש עתיד, ולפטר בו במקום את מי שכתב את זה. אצלנו לא יהיו גילויי גזענות משום סוג, וכלפי אף אחד. מי שיגיד או יכתוב משהו גזעני - יעוף מיש עתיד באותו היום".

"נתניהו, כמובן, מייד החל לחגוג על המשפט הזה, מפני שהוא לעולם לא יחמיץ הזדמנות להסית ולסכסך. הוא יודע, כמובן, שאיש מאיתנו לא ראה את זה קודם. הוא יודע שהעפנו את האתר כולו מהרשת. אבל מה אכפת לו. העיקר שיש לו עוד הזדמנות לגרום לחברה הישראלית לשקוע לביצת השנאה".

לפיד הוסיף, "המשפט שנמחק אינו רק גזעני, הוא גם לא נכון. בצמרת יש עתיד יש הרבה יותר ספרדים מאשר בליכוד. כשהייתי במרוקו עם השר מאיר כהן, שהוא יליד העיר מוגדור, הוא הסב את תשומת ליבי לכך שאני האשכנזי היחיד בחמישייה הראשונה של המפלגה. עד לאותו רגע, איש מאיתנו לא שם לב לכך. מעציב אותי שאני צריך בכלל לציין את זה".

"במדינת ישראל היתה במשך שנים אפליה כלפי מזרחים. מי שמכחיש את זה טומן את ראשו בחול. האפליה הזו יצרה פערים בשכר ובהזדמנויות, שאנחנו צריכים להתמודד איתם. לא להסתיר אותם, לא לטעון ש'זה היה פעם', אלא ללכת לתקן. לתת הזדמנויות חדשות בפריפריה, לשפר את החינוך, לקום בכל בוקר מחדש נחושים לצמצם את הפערים החברתיים. זה מה שיש עתיד עושה. זו דרכנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר