הפיגוע בחולון

המצוד הסתיים; גופת המחבל שרצח קשישה - אותרה בתל אביב

מוסא צרצור, בן 28 מקלקיליה, בעל היתר כניסה לישראל - הוא המחבל שרצח באכזריות רבה את שולמית רחל עובדיה הי"ד, בת 84, ברחוב החשמונאים בחולון | כוחות הביטחון בהובלת השב"כ והמשטרה ניהלו אחריו מצוד נרחב והבוקר גופתו אותרה במבנה נטוש בתל אביב | בחקירה התברר כי הוא עורר חשד בימם האחרונים אך שוחרר לאחר בדיקה (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה באלול תשפ"ב | 21.09.22
כוחות המשטרה בזירת הפיגוע (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

פיגוע קשה בחולון, המצוד הסתיים: מוסא צרצור, בן 28 מקלקיליה, הוא המחבל שרצח אמש (שלישי) באכזריות רבה את שולמית רחל עובדיה, קשישה בת 84, ברחוב החשמונאים בחולון. כוחות הביטחון בהובלת השב"כ והמשטרה ניהלו אחריו מצוד נרחב והמשטרה ביקשה את עזרת הציבור באיתורו. הבוקר, אותרה גופתו במבנה נטוש ברחוב בר כוכבא בתל אביב, לאחר ששם קץ לחייו.

המנוחה הי"ד, שהתגוררה בסמוך למקום הפיגוע, הותירה אחריה את בעלה ושלושה ילדים.

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל בכפר הפלסטיני סרטא בשומרון חמישה בני משפחה של המחבל בחשד למעורבות בפיגוע.

חקירת הפיגוע העלתה כי פקח עירוני חשד בשבוע שעבר במחבל ובדק את מסמכיו אך לאחר שראה כי הוא מחזיק בהיתר עבודה כדין, שחררו. ב'הארץ' דווח כי המחבל צרצור עורר את חשד המשטרה פעמיים - לפני שלושה ימים ולפני שבועיים, אך בשני המקרים שוחרר לאחר שהציג אישור עבודה בישראל.

מפקד מרחב יפתח, תת ניצב חיים בובליל (צילום: דוברות המשטרה)

מהמשטרה נמסר כי "מאז שעות אחר הצהרים אתמול (ג') ועד הבוקר, משטרת ישראל ביצעה חיפושים וסריקות קדחתניים אחר החשוד ברצח הקשישה (84) אתמול בחולון. במהלך כל הלילה וגם היום התפרסו שוטרים ובלשים, כלבנים, לוחמי מג"ב ושאר יחידות מיוחדות, יחד עם כוחות הבטחון, במאמצי חיפוש מאומצים אחר החשוד במעשה, תוך הפעלת מירב המאמצים וכלל האמצעים העומדים לרשות המשטרה.

"לפני זמן קצר נמצאה גופת גבר ברח' בר כוכבא בת"א ובבדיקה ראשונית עולה כי מדובר בגופת החשוד ברצח. משטרת ישראל קוראת לציבור לשמור על שגרת החיים, להיות עירניים ולדווח למוקד החירום 100 של המשטרה על כל אירוע חריג".

במערכת הביטחון העריכו הבוקר כי המחבל עדיין מסתתר בישראל אך מלבד החשש שמא ינסה לבצע פיגוע נוסף, עלה החשש כי בחסות התנועה הערה ברחובות, ינסה לחזור לשטחים. בשל כך, המאמצים לאיתורו התמקדו בחולון, באיו"ש ובצירים המובילים לאיו"ש. בסופו של דבר הוא נמצא בתל אביב, כאמור.

המפכ"ל בזירת הפיגוע (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

המשטרה הקימה מחסומים רבים בכניסות וביציאות מחולון וכן ברחבי גוש דן בניסיון לצוד את המחבל ובשל כך הורגשו עומסי תנועה. בנוסף, שוטרים סרקו בין הבניינים באזור ומסוקי משטרה חגו באוויר.

צרצור, נכנס לישראל באישור דרך מעבר אייל ועבד באתר בנייה בסמוך לזירת הרצח. כעת נבדק האם האישור שהחזיר היה היתר כניסה למשך מספר שעות או ימים. יצוין כי הוא לא עלה באינדיקציה של השב"כ כמפגע פוטנציאלי. אמש, חוקרי השב"כ והמשטרה תשאלו את העובדים באתר הבנייה.

המפכ"ל קובי שבתאי שהגיע לזירת הפיגוע אמר כי "אנחנו אחרי פיגוע קשה, מה שמסתמן כרגע מבחינת החקירה הוא שככל הנראה מדובר בכיוון פח"עי. מדובר בחשוד שזהותו ידועה לנו, אנחנו כרגע בסריקות במעגלים הקרובים והרחוקים כדי לאתר את החשוד. אנחנו מזרימים כוחות נוספים גם לאזור כאן וגם למעגלים הרחוקים יותר במטרה כמה שיותר מהר לשים את היד על החשוד שעולה לנו כרגע".

(צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס לפיגוע ממקום שהותו בניו יורק ואמר כי "הטרור הוא התגלמותו של רוע טהור. מדובר בפיגוע מזעזע של מחבל נתעב ופחדן שרצח אישה קשישה שלא יכלה להלחם בו. כוחות הביטחון פועלים בשעה זו למצוא את המחבל, ואני סומך עליהם שישימו ידם עליו. אנחנו ננהג ביד קשה נגד הטרור, נתפוס את המבצע ואת שולחיו. אני שולח תנחומים עמוקים למשפחת הנרצחת ומחזק אותם בשעתם הקשה".

בחולון, התושבים מביעים חשש בעקבות הרצח ברחוב מרכזי בעיר, וחלקם חוששים לשלוח הבוקר את ילדיהם לבית הספר, כל עוד והמחבל לא נתפס.

המחבל מוסא צרצור

בתיעוד של רגע התקיפה כפי שנקלט באחת ממצלמות האבטחה באזור, נראית הקשישה צועדת לצד אתר הבנייה לפתע המחבל שעמד בסמוך ולבש בגדים כהים קופץ לעברה מאחוריה, מכה אותה בראש בחפץ, באכזריות רבה - ונמלט.

במהלך החיפושים באזור אותר מוט הברזל ששימש ככלי הרצח של המחבל, כמו כן התיק של הקשישה שנרצחה נמצא לידה, ככל הנראה מבלי שנגנב ממנו דבר.

דניאל גיאת ונתן רוס, חובשי מד"א שהגיעו לזירה וקבעו את מותה של האישה, סיפרו כי "הפצועה שכבה על המדרכה כשהיא מחוסרת הכרה עם חבלות מדממות בגופה. ביצענו בדיקות רפואיות היא הייתה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה".

(צילום: דוברות זק"א תל אביב)
(צילום: דוברות זק"א תל אביב)

"כוחות משטרה רבים הגיעו לזירה והחלו בחקירת האירוע כאשר מחקירה ראשונית בזירה עולה החשד כי מדובר ברצח, ובשלב זה נבדקים כל כיווני החקירה האפשריים".

עוד נמסר מהמשטרה כי "בסיום הערכת מצב שקיים בזירה סגן מפקד מחוז ת"א, תת ניצב דוד פילו, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית במחוז ת"א. מאז האירוע כוחות משטרה רבים מבצעים סריקות נרחבות אחר החשוד במעשה שזהותו טרם ידועה בשלב הזה".

המשטרה גם ביקשה את עזרת הציבור בחיפושיה אחר החשוד מוסא צרצור בן 28 מקלקיליה. כל היודע דבר על מקום הימצאו מתבקש להתקשר למוקד 100 של המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר