לאחר מעצר מבוקש

דיווח: המהומות בשכם ייפסקו; העצורים - ישוחררו

הפלגים הפלסטינים בעיר שכם הגיעו להסכמה על הפסקת אש לאחר עימותים אלימים במיוחד שהגיעו בעקבות מעצר של מבוקש מהחמאס בידי אנשי הרשות הפלסטינית (ביטחון)

מישאל לוי | כיכר השבת |
שכם, אתמול (צילום: נאסר עישתייה, פלאש 90)

לאחר יממה של מהומות קשות בעיר שכם, הודיעו הפלגים הפלסטיניים כי לאחר מו"מ בין הצדדים הסכסוך הסתיים והאנשים שנעצרו במסגרת המהומות ישוחררו מלבד אלו החשודים בגניבה. מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית הסכימו שלא לעצור מבוקשים נוספים וכי ייבחן גם מעצרו של מוסעב אשתייה, איש החמאס שמעצרו הביא למהומות.

המשמעות מבחינת ישראל היא חשש לפגיעה בשיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית, בשל החשש של הרש"פ ממהומות בערים הפלסטיניות.

במהומות שפרצו אתמול בשכם, נהרג פלסטיני אחד ונעשה שימוש בנשק חם ברחובות שכם, נחסמו כבישים, ונעשה ירי גז מדמיע ויידוי אבנים על כוחות הביטחון הפלסטיניים. המוחים שברו מצלמות אבטחה שהוצבו על ידי הרשות, והשליכו סלעים על ניידות ועל כלי רכב של הביטחון המסכל. הכניסות הראשיות לשכם נחסמו, וצמיגים הועלו באש.

אשתייה, פעיל חמאס מוכר בשכם, נחשב לאחד מחבריו הקרובים של איברהים אל-נבולסי שחוסל בעיר בחודש שעבר. הוא נעצר יחד עם מבוקש נוסף במסגרת שיתוף הפעולה עם ישראל אם כי ברשות הפלסטינית ניסו לאחר מכן לתרץ את מאסרו בסיבות אחרות. לאחר מעצרם פרצו עימותים בין מנגנוני הביטחון לבין הפלגים החמושים בשכם ובכפרים הסמוכים ובמחנה הפליטים בלאטה. מוסדות הרשות הפלסטינית בשכם נסגרו בעקבות השביתה הכללית.

אשתייה הוגדר כמבוקש על ידי ישראל כבר כחצי שנה ומיוחסים לו מעשי טרור וירי לעבר ישובים ישראליים. בחודשים האחרונים, התבסס אשתייה בעיר העתיקה בשכם, יחד עם המחבל שחוסל איברהים אל-נבולסי, הנחשב לחברו הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר