צפו בתיעוד

הח"כ ניצל את חסינותו ותקע בשופר למרגלות הר הבית

לרגל ראש השנה, ח"כ שמחה רוטמן תקע בשופר הבוקר למרגלות כותל המזרח של הר הבית, תוך שהוא מנצל את חסינותו הפרלמנטרית ועוקף את הנחיות המשטרה האוסרות זאת (חדשות)

(צילום: דוברות)

ח"כ שמחה רוטמן הגיע הבוקר (שישי) לתקוע למרגלות הכותל המזרחי אשר הפך בימים האחרונים לזירה חדשותית כאשר משטרת ישראל עצרה מספר פעמים חרף פסיקות בית המשפט שהתיר זאת, יהודים שהגיעו לתקוע בשופר במקום כולל את יהודה גליק ותום ניסני מנכ"ל ארגון בידינו.

כותל המזרח של הר הבית מיוחד בכך שחלקו נבנה בידי החשמונאים ובכך הוא עתיק יותר אף מהכותל המערבי. בצמוד לכותל המזרחי מתבצעת השתלטות בלתי חוקית במשך שנים על שטח פארק לאומי בדמות קבורה בלתי חוקית שם אף בג"ץ הורה שאין לאפשר פעילות שכזו במקום.

רוטמן מסר כי "בעוד 3 ימים נעמוד בתפילה בבתי הכנסת, ונתקע בשופר. היום הוא היום האחרון בחודש אלול בו תוקעים בשופר, ואין מקום מתאים מאשר שער הרחמים וכותל המזרח להתפלל בו "תקע בשופר גדול לחירותינו" ולתקוע בשופר".

תום ניסני מנכ"ל ארגון בידינו מסר: "תודה לחבר הכנסת רוטמן שהגיע לחזק את הנוכחות היהודית סביב הר הבית. לצערי זכותנו לתקוע בשופר ולהיות יהודים נפגעת קשות בשנים האחרונות לטובת כניעה לטרור ולאלימות. חייבים שינוי".

עמנואל ברוש, שליווה את חבר הכנסת רוטמן, ונעצר על ידי המשטרה בתום האירוע. מסר: "אנו נמשיך להגיע ככל שיידרש לאפשר את הפולחן בכותל המזרח, לא ניתן שההגבלות ההזויות כלפינו בהר הבית יזלגו לרחבי ירושלים והמדינה. בית המשפט דחה את טענות המשטרה כבר פעמיים והבוקר היא תביא אותי שוב בפני שופט".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "המשטרה מאפשרת את חופש הפולחן לכל אדם בגבולות החוק והנוהג הקיים, ותוך שמירה על הביטחון והסדר. בזכות פעילות המשטרה והשוטרים מתאפשרים בתקופה האחרונה הגעת מתפללים רבים מדי ערב לכותל המערבי בבטחה וכך היה גם בהגעת רבבות הלילה".

"לצערנו ישנו קומץ המנסה לחולל במזיד פרובוקציה ולקיים את מצוות החג דווקא בתוך בית קברות מוסלמי, וכך היה גם הבוקר כשאלו שהגיעו למקום לא נשמעו להוראות השוטרים וחבר כנסת שהיה במקום אף גידף את השוטרים. המשטרה נאלצה לעצור אדם אחד שלא נשמע להוראות השוטרים במהלך עיכובו".

"נציין כי רק השבוע קבע בימ״ש ביחס לנושא כי יש להמשיך ולציית להוראות כוחות הבטחון במקום ולהבטיח התקיימותו של האיזון הראוי והנדרש במקום לצורך שמירת שלום הציבור ובטחונו".

"משטרת ישראל תמשיך לפעול לאפשר לכל אדם את חופש הפולחן וקיום מצוות החג בגבולות החוק, תוך הקפדה על קדושת המקומות הקדושים ואתרי דת, ושמירה על הסדר הציבורי, שלום הציבור ובטחונו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר