המלחמה באוקראינה

רוסיה החלה ב'משאל עם' ומזהירה: מי שלא ישתתף - ייענש

החלה ההצבעה במשאלי העם לסיפוח המחוזות הכבושים וברפובליקות הבדלניות • "הכובשים מציבים קבוצות חמושות מסביב לבתים כדי להכריח את התושבים להצביע" (בעולם)

(צילום: מתוך טוויטר)

הפלישה לאוקראינה: הבוקר (שישי) החלה ההצבעה במשאלי העם לסיפוח המחוזות הכבושים בחרסון וזפוריז'יה, וברפובליקות הבדלניות בלוגנסק ודונייצק במזרח המדינה.

משאל העם יסתיים ביום שלישי הקרוב, אז יכריזו על התוצאות. במדינות המערב ובאוקראינה אומרים מראש כי התוצאות יזויפו.

ראש עיריית לוהאנסק הפרו-אוקראיני דיווח מהשטח: "הכובשים מציבים קבוצות חמושות מסביב לבתים כדי להכריח את התושבים להצביע".

ברוסיה לא מכחישים את הטענות. ולדימיר רוגוב, פקיד בממשל הנתמך בידי רוסיה במחוז זפוריז'יה, אמר שההצבעה במשאל העם היא חובה, ומי שיסרב להצביע יפוטר מעבודתו ושמו יימסר לשירותי הביטחון הרוסיים.

בתוך כך, ד"ר איליה וסלייב, תושב מוסקווה מומחה למדעי המדינה, סיפר היום (שישי) בכאן רשת ב על המצב בבירה הרוסית. בריאיון לתמר אלמוג אמר כי "הגיוס היה צפוי כבר שבועות. כמובן שיש אנשים שרוצים לצאת אבל יש טעות אופטית לגבי המספר. זה לא משפיע בצורה רצינית על חיי היום יום, חוץ מקבוצות אוכלוסייה מסוימות, יחסית קטנות בינתיים".

וסלייב הוסיף כי מאות אלפים יצאו מפברואר עד עכשיו וחלקם חזרו, אז עכשיו יש עוד גל. "זה לא כמו בארץ, לא כמו צו שמונה, משהו שבינתיים מתייחס לכמות מאד קטנה של אנשים שיכולים להיות מגויסים, אבל כמובן זה מעלה את החשש, את רמת הדאגה", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר