מהומות החיג'אב

המשטר האיראני הודה בהרג עשרות אזרחים; "חמינאי רוצח"

הרג המפגינים באיראן על רקע הפגנות החיג'אב נמשכו גם במהלך השבת האחרונה, ארגון איראני טוען שעד כה נהרגו כחמישים אזרחים על ידי המשטרה. בהפגנות בעד המשטרה האשימו הפעילים את המוחים - "חיילים של ישראל" (בעולם)

הפגנות באיראן (צילום: סעיף 27א')

ההפגנות באיראן נמשכות גם במהלך השבת האחרונה: שבוע אחרי המקרה בו מהסא אמיני, כורדית אזרחית איראן מתה במעצר של משטרת הצניעות - ההפגנות הולכות ומסלימות. במהלך השבת הודו השלטונות, כי לפחות 35 אזרחים נהרגו, אך ככל הנראה מדובר במספר רב יותר של נרצחים.

במשטר הודו, כי עד עתה נרצחו 35 בני אדם בעימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון באיראן. עוד הודו הרשויות, כי עד כה נעצרו 730 בני אדם במחוז גילאן לבדו. אך כאמור ארגון זכויות האדם האיראני טוען, כי מספר ההרוגים עומד על 50 ויותר.

ההפגנות נכון להיום מתרחשות ב-50 ערים ברחבי איראן והשוטרים מנסים לפזר אותן בצורה אלימה, כשבחלק מהערים המשטרה משתמשת רבות בנשק חם.

במהלך השבת המפגינים קראו קריאות גנאי נגד הממשל: "חמינאי רוצח", "חמינאי מושחת" וכן הלאה, מנגד, התקיימה הפגנה של אנשים שנשלחו על ידי הממשל, שהאשימו את המפגינים בכך שהם נשלחו על ידי ישראל לעורר פרובקציות באיראן.

בארצות הברית הודיעו כי בעקבות האירוע יכניסו את משטרת הצניעות של איראן לרשימה השחורה של הסנקציות האמריקניות. שרת החוץ הגרמנית ברבוק ברכה על המחאות ואמרה כי הן ״אמיצות״.

בקהילה היהודית באיראן חוששים והחליטו לצמצם את הפעילות. בתי הכנסת נסגרו ומוועד הקהילה היהודית נכתב בהודעה רשמית לבני הקהילה "אל תגיעו לבתי הכנסת בטהראן מפני הסכנה".

כזכור, המהומות החלו לפני כשבוע, אז מהסא אמיני, שנעצרה על ידי המשטרה האיראנית כי לא עטתה חיג'אב כקבוע בחוק האיראני, מתה במהלך מעצרה.

המפגינים טוענים כי אמיני מתה אחרי שהשוטרים היכו אותה קשות, אך במשמרות המהפכה טענו כי מדובר ב"מקרה מצער" וכי אמיני מתה מהתקף לב.

אביה הכחיש בתוקף את הטענות של המשטרה באיראן ואמר כי בתו הייתה צעירה ובריאה לחלוטין. עוד טען כי ראה סימני אלימות על רגלי הגופה של ביתו לפני שנקברה.

על פי דיווחים באיראן, ארבעה אזרחים נהרגו כתוצאה מתגובה של מטרה איראן לפתוח באש בעקבות ההפגנות - אך במשמרות המהפכה לא אישרו את המידע.

שלושה מהמפגינים נרצחו על ידי המשטר האיראני בשלושה מקומות שונים במחוז כורדיסטאן בה גדלה אמיני שנרצחה על פי החשד על ידי משמרות המהפכה.

ההפגנות התפשטו גם לטהראן, שם נשים הסירו את החיג'אב במחאה על המעצר של אמיני שהביא למותה.

ראש העיר טהראן טען כי המפגינים תקפו שוטרים והשחיתו רכוש רב. בנוסף, טען כי שלושה מהעצורים הם אזרחי מדינות זרות.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר