המכון מעדכן

ילדי תימן: הקבר נפתח ונמצאה התאמת DNA למשפחה

לפני כחודש, המעבדה במכון לרפואה משפטית, הודיעה כי הם הצליחו באופן תקדימי להפיק פרופיל גנטי משרידים שנלקחו בפתיחת קבר • לאחר בדיקה, התברר כי יש התאמה בין בני המשפחה לשרידי הגופה (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
עו"ד מאיר ברודר, פרויקטור לפתיחת קברי ילדי תימן, המזרח והבלקן - בפתיחת הקבר לפני יותר מחודש (צילום: משרד הבריאות)

משרד הבריאות והמכון לרפואה משפטית מעדכנים הערב (מוצ"ש), כי בהתאם לחוק פתיחת קברים ילדי תימן מזרח ובלקן, נמצאה התאמה מלאה בין הפרופיל הגנטי של המנוח יוסף מלמד ז"ל לבין הפרופיל הגנטי של בני משפחתו.

כזכור, לפני כחודש ימים בישר משרד הבריאות, כי המעבדה במכון הלאומי לרפואה משפטית הצליחה באופן תקדימי להפיק פרופיל גנטי משרידים שנלקחו בפתיחת קברו של המנוח יוסף מלמד ז"ל.

בהמשך לכך נדגמו בני משפחתו מקרבה ראשונה ונמצאה התאמה מלאה בין הפרופיל הגנטי של המנוח יוסף מלמד ז"ל לבין בני משפחתו.

תוצאות הבדיקות שנערכו ע"י מומחי המעבדה הביולוגית במכון הלאומי לרפואה משפטית נמסרו בהתאם לצו שניתן בתיק ולהוראות החוק לידי בית המשפט ובאמצעותו למשפחתו של המנוח יוסף מלמד - בתוצאות הבדיקה הייתה התמאה מלאה לבני המשפחה.

במשרד הבריאות מציינים: "כי במקרה זה, ההשתמרות היחסית של שרידי המנוח והימצאות קרובי משפחה מדרגה ראשונה, אפשרו את המשך הליך הזיהוי והשוואה גנטית בין המשפחה לשרידים שהוצאו מהקבר. מדובר באירוע תקדימי לאחר שבפתיחת הקברים בשנת 1997 נשלחו דגימות למעבדה מובילה בעולם שלא הצליחו להפיק DNA".

"משרד הבריאות והמכון הלאומי לרפואה משפטית ימשיכו לעמוד לצד המשפחות ולעשות את כל המאמצים בכלים המקצועיים העומדים לרשותם במטרה לשפוך אור בדבר גורל יקיריהן ולנסות להקל על לכאבם".

ד"ר נורית בובליל, מנהלת המעבדה במכון לרפואה משפטית מסרה: "בזכות הטכנולוגיות והניסיון העומדים כיום לרשות המעבדה במכון הלאומי לרפואה משפטית הצלחנו להתמודד עם דגימות D.N.A ברמת שימור נמוכה ובכמויות קטנות ולמצוא התאמה מלאה בין הפרופיל הגנטי של המנוח יוסף מלמד ז"ל לבין הפרופיל הגנטי של בני משפחתו. חשוב לציין, ההשתמרות הטובה של השרידים במקרה זה והימצאות קרובי משפחה מדרגה ראשונה הם אלו שאפשרו לערוך את הבדיקה באופן המיטבי ולקבל תוצאה מהימנה."

עו"ד מאיר ברודר, יועץ משפטי במשרד הבריאות, פרויקטור לפתיחת קברי ילדי תימן, המזרח והבלקן אמר: "אנו שותפים היום לאירוע היסטורי בפרשה כאובה המלווה מזה שנים רבות את החברה הישראלית. כמי שמלווה את הנושא שנים רבות ונפגש ורואה את צער וכאב המשפחות בחששותיהן ביחס לגורל יקיריהם,בזכות עבודה מאומצת של כלל הגורמים במשרד הבריאות והמכון לרפואה משפטית בתיאום עם משפחתו של יוסף מלמד הצלחנו, לראשונה, להגיע לתוצאה שאני מאמין שתיתן סיום לסיפור הכואב רב השנים שחווה המשפחה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר