ברקע המלחמה באוקראינה

פוטין במכתב ברכה לראש השנה על "ערכי ההומניות, הצדקה והרחמים"

נשיא רוסיה שיגר גם השנה, תוך כדי המלחמה באוקראינה, מכתב ברכה אל רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, בו התייחס לתרומת יהודי המדינה "לחיזוק ההסכמה בין העמים על היסודות של עזרה הדדית וסובלנות דתית", ואיחל "התעלות רוחנית" (בעולם)

(צילום: הקרמלין)

ברקע המלחמה המתנהלת באכזריות רבה באוקראינה, אל לשכתו של רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, הגיע הצהריים (ראשון) מכתב ברכה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, המאחל ליהודי המדינה ברכות לקראת ראש השנה והשנה החדשה.

במכתבו הוא כותב: "אל יהודי רוסיה. הנני מברך אתכם מכל הלב לרגל ראש השנה, חג הסמל את תחילת השנה החדשה עפ"י הלוח העברי. חג זה מפנה את הציבור הדתי אל סימני ההיכר המוריים הנעלים, המונחים ביסוד כל הדתות - אל ערכי ההומניות, הצדקה והרחמים - והוא מעודד לעשיית מעשים טובים".

"חשוב ביותר הוא שיהודי רוסיה, השומרים על נאמנותם למסורת הרוחנית שלאבותיהם, תורמים תרומה בעלי משקל לשמירה על הרבגוניות התרבותית שלארצנו, לחיזוק ההסכמה בין העמים על היסודות של עזרה הדדית וסובלנות דתית".

לסיום כתב פוטין, "אני מאחל לכם בריאות טובה, התעלות רוחנית ותחושת חג אמיתית. ולדימיר פוטין".

כמו-כן שיגרו אגרות ברכה יו"ר מועצת הפדרציה של האסיפה הפדרלית של הפדרציה הרוסית הגברת ולנטינה איבנובנה מטווינקו, יו"ר דומא המדינה של האסיפה הפדרלית של הפדרציה הרוסית, ויאצ'סלב ויקטורוביץ' וולודין, מושלי מחוז שונים, ראשי עיריות, ובכרי ממשל רבים.

בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, העומד בראשות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, נערכים לקליטת המוני המתפללים ומשתתפי סעודות שני ימי החג, במספר אולמות.

במרכז החסד היהודי שערי צדק, סיימו בהצלחה את פרויקט 'קמחא דתשרי' ובמהלכו חולקו אלפי ערכות חג, לאלפי משפחות יהודיות וסלי מזון למשפחות ברוכות ילדים, נזקקים וגלמודים, ובכל בתי חב"ד הפזורים ברחבי העיר, הוכנו מראש כל תשמישי הקדושה, בעלי תפילות וסעודות חג עשירות.

צפו בתמונות מההכנות לראש השנה בקהילה היהודית ברוסיה. צילום: לוי נאזרוב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר