החג בחצרות הקודש

לראשונה הרבי מגור כרע על הבימה, בבאיאן הסתירו את הבשורה המשמחת

סיקור נרחב מאירועי שני ימי ראש השנה בחצרות הקודש, בצל האדמו"רים ברחבי הארץ • החידושים, ההפתעות ושעות התפילה (חסידים, ראש השנה)

שימי שפר | כיכר השבת |
חסידי גור. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

רבבות חסידים שהו בראש השנה במחיצת האדמו"רים בחצרות החסידויות, שם נערכו התפילות וה'טישים' ברוב עם. 'כיכר השבת' עם סיקור מסכם.

גור

בחצר חסידות גור שהו רבבות חסידים במחיצת הרבי בהיכל בית המדרש הגדול בירושלים. ביום א' דראש השנה סיימו את התפילה בשעה 13:05 וביום השני ב-13:10.

לתפילת מעריב של ליל יום ב' ניגש יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף. בגור נרשם השנה חידוש מעניין בכך שלראשונה האדמו"ר כרע ב'עלינו לשבח' על הבימה לעיני החסידים, ולא במקומו, כפי שהיה נהוג כל השנים.

ויז'ניץ

בחצר חסידות ויז'ניץ בבני ברק סיימו את התפילה ביום א' דראש השנה בשעה 17:00, וביום השני ב. 17:45. הרבי ניגש ל'המלך' ולתפילת מוסף, כאשר בנוסף החסידים צפו ברבי ובבנו אב"ד ויז'ניץ לומדים בצוותא. בליל החג עברו האלפים לפני הרבי כדי לאחל 'לשנה טובה', ובמוצאי החג נערך 'טיש' לוויית החג.

צאנז

בחסידות צאנז סיימו את התפילות ביום א' דראש השנה בשעה 18:25, וביום השני בשעה 18:05.

למעמד תקיעת שופר נכנס האדמו"ר לביהמ"ד כשהוא אוחז בספר מיוחד שבו רשימת שמות של מעל 1000 בעלי בתים מהחסידות שנבחנים מדי חודש על הדף היומי.

באיאן

בחסידות באיאן התפילות הסתיימו בשעה 15:30. בקריאת התורה של היום הראשון החסידים הופתעו לראות את בנו של הרבי הרה"צ רבי אברהם יהושע העשיל עולה לבימה בקריאת התורה ומבשר לאדמו"ר בעת שעלה לתורה על הולדת בתו.

החסידים מספרים כי הבן שמר את הידיעה בסוד, בשל העובדה כי הוא לא רצה להפריע למהלך התפילה, וכי הרבי ערך 'מי שברך' מיוחד לבנו.

בנוסף, נשא הרבי דברי תורה וציין את החשיבות של להיות באחדות, תוך שהוא מאחל בלשון יחיד 'לשנה טובה תכתב ותחתם', במקום תכתבו ותחתמו, ברומזו על חשיבות האחדות כאיש אחד בלב אחד.

תולדות אהרן

בחסידות תולדות אהרן סיימו ביום א' דראש השנה את התפילות בשעה 18:10, כולל תפילת מנחה, וביום השני סיימו ב-17:45. בימי החג התקיימו בתו"א שתי בריתות, והאדמו"ר שמשמש גם כבעל תוקע ניגש לתפילת מוסף.

סאדיגורה

בחסידות סאדיגורה התפילות הסתיימו בשעה 15:00. בליל החג נכנסו החסידים, כל אחד בנפרד לחדרו של הרבי כדי להתברך בשנה טובה.

זוועהיל

בחסידות זוועהיל התכנסו מאות חסידים מרחבי הארץ אשר שהו בצל האדמו"ר החדש במרכז החסידות בירושלים.

גאב"ד זוועהיל השתתף אף הוא בכל התפילות, ובליל ראש השנה עברו החסידים להתברך בברכת שנה טובה אצל האדמו"ר והגאב"ד שעמדו אחד ליד השני באחדות מופלאה ובירכו את הקהל.

סערט ויז'ניץ

בחסידות סערט ויז'ניץ סיימו את תפילות החג ביום א' דראש השנה בשעה 16:30, וביום ב' בשעה 17:00. הרבי עבר לפני התיבה לתפילות מעריב, 'המלך' ומוסף.

תולדות אברהם יצחק

בחסידות תולדות אברהם יצחק סיימו את התפילות ביום א' דראש השנה סיימו בשעה 18:00, וביום השני בשעה 18:15.

בחסידות התארחו כ-400 אורחים מארה"ב, והרבי ששימש בעל תוקע ניגש ל'המלך' ולתפילת מוסף. בנוסף, רכשו נגידי החצר את העליה עבור הרבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר