צפו בתיעוד

חילופי אש עם מחבלים בג'נין; אח המחבל מהפיגוע בתל-אביב - חוסל

כוחות הביטחון פעלו הבוקר במרחב מחנה הפליטים ג’נין ובמקום התנהלו חילופי אש כבדים בין הכוחות למחבלים חמושים | אחיו של המחבל מהפיגוע בתל אביב - שהיה היעד למבצע הבוקר - חוסל יחד עם מחבל נוסף | צפו באיש מנגנוני הביטחון הפלסטינים מחוסל בירי של צלף (צבא וביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בתשרי תשפ"ג | 28.09.22
יורה על הכוחות - ומחוסל (צילום: לפי סעיף 27א)

חילופי אש כבדים הבוקר (רביעי) במחנה הפליטים ג'נין, במסגרת פעילות מיוחדת של כוחות הביטחון בהובלת צה"ל ויחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש והשב"כ, למעצר שני מחבלים חמושים, שחוסלו לאחר קרב ממושך.

במהלך חילופי האש חוסל עבד חאזם, אחיו של רעד חאזם, המחבל שביצע את הפיגוע בדיזינגוף בתל אביב לפני חמישה חודשים בו נרחו שלושה בני אדם.

נשק מסוג M-16 שתפסו מסתערבי מג"ב על אחד מהמבוקשים (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דובר צה"ל)

הכוחות כיתרו את ביתו של האח, אחריו ניהלו מצוד מאז הפיגוע. במהלך כיתור הבית והפעלת סיר לחץ, הוא חוסל בידי הלוחמים יחד עם מחבל נוסף ששהה עמו.

שני המחבלים שחוסלו חשודים שביצוע את פיגוע הירי לעבר כלי הנדסי של משרד הביטחון ליד מעבר ג'למה. הבוקר הם התנגדו למעצר וירו על הכוחות בג’נין ונורו למוות בתום נוהל סיר לחץ על הבית בו הם שהו.

מלבדם, חוסל גם איש מנגנוני הביטחון הפלסטינים, שהשתתף בחילופי האש עם הכוחות ותועד מחוסל בירי מרחוק של צלף ישראלי. הפלסטינים מדווחים על שמונה פצועים בחילופי האש.

האח עבד חאזם, שהיה היעד למבצע הבוקר בג'נין, חשוד שירה לעבר טרקטור של משרד הביטחון באזור מחסום ג'למה.

חילופי האש בג'נין

דובר צה"ל מסר כי "כוחות הביטחון פעלו מוקדם יותר הבוקר במחנה הפליטים ג'נין שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה למעצר שני מבוקשים. כוחות צה"ל וימ"ס פעלו בהכוונת שב"כ למעצר שני המבוקשים וכיתרו את הבית בו שהו, לאחר שהחמושים ירו והפעילו מטען כנגד הכוחות, הלוחמים השיבו באש והחמושים נהרגו.

"שני המבוקשים היו מעורבים במספר פיגועי ירי בעת האחרונה, בהם פיגוע הירי לעבר טרקטור של משרד הביטחון סמוך לכפר ג'למה בתאריך 13 בספטמבר. כמו כן עסקו בהוצאת פיגועים משמעותיים נוספים בתקופה הקרובה.

"אחד המבוקשים הינו רחמאן חאזם, תושב מחנה הפלטים ג'נין, אחיו של ראעד חאזם, המחבל אשר ביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזינגוף בתל אביב בו נרצחו שלושה אזרחים. בנוסף, במהלך הלילה נעצרו על ידי כוחות צה"ל שלושה מבוקשים נוספים. אין נפגעים לכוחותינו".

מהמשטרה נמסר כי "פעילות משותפת של משמר הגבול, שב"כ וצה"ל למעצרם של עא רחמאן חאזם, תושב מ.פ ג'נין, אחיו של ראעד חאזם, המחבל אשר ביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזינגוף בתל אביב (שלושה אזרחים ישראלים הרוגים) ושל מחמד אלונה, תושב ענזה במוצאו שהתגורר לאחרונה במ.פ ג'נין.

"השניים היו מעורבים במספר פיגועי ירי בעת האחרונה, בהם פיגוע הירי לעבר טרקטור של משרד הביטחון סמוך לכפר ג'למה (13/9) וכן עלו בכוונות לפיגועים משמעותיים נוספים בתקופה הקרובה.

"במסגרת ניסיון המעצר נפתחה אש ופוצץ מטען רב עוצמה לעבר מסתערבי מג"ב ובחילופי האש נהרגו חאזם ואלונה. במקום נתפסו מספר אמצעי לחימה. במהלך פעילות הכוחות נפתחה לעברם אש מחמושים שהגיעו לאיזור. הכוחות השיבו באש לעבר היורים וזוהו פגיעות בחמושים".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר