פסגה נדירה

שלוחי חב"ד באוקראינה נפגשו לראשונה מפרוץ המלחמה

שלוחי חב"ד במדינה הבוערת התכנסו יחד, לראשונה מאז פרוץ המלחמה, בכדי לחגוג הכנסת ספר תורה לכבודו של שליח חב"ד בעיר דיינפרו, הרב שמואל קמינצקי, על הסיוע שהעניק להם במהלך השנים (חסידים)

(צילום: חב"ד אוקראינה)

בצל המלחמה הבלתי פוסקת ובעיצומם של ההכנות הקדחתניות לקראת יום כיפור וחג הסוכות הבעל"ט, התכנסו שלוחי חב"ד מרחבי אוקראינה למעמד סיום כתיבת ספר תורה לאות הוקרה וחיבה לשליח הרבי בעיר דנייפרו הרב שמואל קמינצקי.

רבני הקהילות ושלוחי חב"ד ביקשו להצדיע לרב קמינצקי על הסיוע האדיר והתמיכה הגדולה שהעניק להם במהלך השנים שחלפו, באמצעות הכנסת ספר תורה מהודר לזכותו.

על נבחרת הרבנים והשלוחים באוקראינה נמנו: הרב שלמה סלומון מקרמנצ'וג, הרב שלמה וילהלם מז'יטומיר, הרב מאיר הולצברג מבלצרקוב, הרב לוי סטמבלר מקמנסקויה, הרב לירון אדרי מקריבוי רוג, הרב שניאור זלמן שניאורסאהן מרובנא, הרב מנחם מענדל גליצנשטיין מצ׳רנוביץ, הרב שניאור זלמן דייטש מהאדיטש, הרב דוב אקסלרוד מצ׳רקאס, הרב נחום הכהן ערנטרוי מזפרוז׳יה, הרב מרדכי לבנהרץ מקייב, הרב שמחה לבנהרץ מקייב, הרב יוסף יצחק סגל מפולטבה והרב דן זכותא מקרופיבניצקי.

על מעיל ספר התורה, נרקמו מילות הערכה לרב קמינצקי: "'יאריך ימים על ממלכתו' וימשיך להנהיג בגאון את צאן מרעיתו יחד עם משפחתו שי' עד ביאת משיח צדקנו. מתנת שלוחי כ"ק אדמו"ר באוקראינה".

הרב קמינצקי, למרות המלחמה הקשה, לא עזב לרגע אחד את מקום שליחותו ונותר על עומדו במלאכת הקודש, במסירות מעוררת השראה, והמשיך להנהיג את קהילתו ביד רמה, למרות האתגרים הרבים.

מעמד סיום כתיבת האותיות, הייתה גם ההזדמנות של שלוחי חב"ד באוקראינה להיפגש יחד, להתראות האחד מן השני, לראשונה מאז פרוץ המלחמה הקשה. השלוחים העבירו חוויות מהחודשים הקשים שחלפו ומהתכניות שלהם לקראת חודש החגים.

הרב קמינצקי הביע בהתרגשות רבה את הערכתו לאחיו השלוחים על המחווה האישית והקדושה שבוודאי תוסיף לחיזוק מפעל השלוחים באוקראינה ובעיר דנייפרו בפרט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר