המכתבים נחשפים

ממי המקובל ביקש ברכה - ומה הסכים לתת בתמורה?

המונים משחרים לפתחו של המקובל רבי דב קוק לבקש ברכה, אך ממי הוא ביקש ברכה ואף מוכן לשלם בעבור כך כל מחיר שיידרש? | המכתבים הפלאיים נחשפים (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הגר"ד קוק והמכתבים (צילום: באדיבות המצלם)

המונים משחרים - ובפרט בימים אלו שבין כסה לעשור - למעונו בטבריה של המקובל הצדיק רבי דב קוק כדי לקבל את ברכתו ולזכות לשנה טובה ומבורכת. אלא שהרב עצמו, פנה לבן דודו הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, ראש בית הוראה ירושלים ורב קהילת אבי עזרי - מרכז פתח תקווה, בבקשה מפתיעה לקבלת ברכה תוך שהוא מבהיר שהוא מוכן לשלם על כך כל מה שיידרש.

הגרב"צ קוק (צילום: יעקב נחומי)

במכתב מיוחד שכתב הרב דב קוק לגרב"צ, והגיע לידי 'כיכר השבת', הוא כותב תחילה את שמו של הגרב"צ ברמז, "לכב' כי מציון תצא תורה, ולציון יאמר איש ואיש ילד בה", וזאת מאחר ואינו כותב את שמו מפורש.

בהמשך, הוא כותב: "אני מבקש בכל לשון של בקשה ובכל חציו של הלב שתברכו אותי בימים אלה של יום הזכרון לזכר כל התורה ולזכר יצי"מ בלי שום שכחה כלל ואני מוכן לשלם על זה מה שתקבעו לי לשלם עד כמה שיהיה מחיר שאפשר לעמוד בו".

את הבקשה המיוחדת הוא מסיים בפסוק: "דבש וחלב תחת לשונך".

במכתב נוסף ששלח לגרב"צ קוק, כותב המקובל רבי דב קוק: "כי מציון תצא תורה, כבודו יזכיר אותי לטובה להכלל בתלמידים של אדם גדול, ואני אשלם לכם על כך, בברכת דודו או בן דודו יגאלנו".

המקובל מבהיר וכותב: "אני מתכון למאי שכתבתי באמת ולא בעלמא", והוסיף את חתימת יד קודשו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר