ברקע המהומות

באיראן טוענים: "עצרנו מרגל ישראלי שהעביר מידע לציונים"

אנשי משמרות המהפכה עצרו היום באיראן גבר שלטענתם שימש כמרגל עבור הישראלים, "שתכנן לפגוע ולערער את הביטחון" (אקטואליה, בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
איראן. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בעיר כרמאן שבאיראן עצרו היום (שלישי) אנשי 'משמרות המהפכה' אדם שלטענתם שימש כמרגל עבור "המשטר הציוני" ישראל. כך הודיע היום נציג הממשל לסוכנות ידיעות מקומית.

לדברי הרשויות באיראן האדם שנתפס - שאזרחותו לא ידועה - תכנן "לפגוע ולערער את הביטחון" במקום".

ההודעה על תפיסת המרגל מגיעה בצל המהומות הקשות ששוטפות את איראן, בייחוד בקרב הצעירים, בעקבות מותה של צעירה שלא לבשה כיסוי ראש על ידי אנשי 'משמרות המהפכה'.

בסוף השבוע דווח גי נשיא איראן הובך באוניברסיטה בבירה טהרן כשסטודנטים קראו לעברו: "לך לעזאזל". במהלך ביקורו באוניברסיטה דינה ראיסי את ההפגנות.

בתוך כך, בסוף השבוע נקטע שידור של הטלוויזיה המרכזית באיראן, ככל הנראה בעקבות השתלטות האקרים המתנגדים למשטר. על המרקעים נראתה תמונה בוערת של המנהיג העליון.

מוקדם יותר בשבוע שעבר התייחס עלי חמינאי, מי שמשמש כמנהיג העליון של איראן, לראשונה בקולו למחאות הגואות באיראן וטען כי ישראל וארצות הברית האחראיות לפרוץ ההפגנות.

חמינאי כינה את המחאות "התפרעויות" וטען כי הן "הונדסו" על ידי "האויבים המושבעים שלנו יחד עם בני ברית נוספים". בהמשך קרא לכוחות הביטחון במדינה להמשיך להילחם במפגינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר