הארגון שמוביל את הטרור

"גוב האריות" - תא הטרור שצמח בשכם ומקפיד לתעד את הפיגועים | פרופיל

בחודשים האחרונים צמח תא טרור חדש בשכם - "גוב האריות" | חברי הארגון לקחו אחריות על מספר פיגועים רצחניים, האחרון שבהם אירע אתמול בשומרון בו נפל החייל עידו ברוך ז"ל | בקרב הפלסטינים הם הפכו לטרנד החם וכך הם מנסים לחמם את השטח | בגללם, בוטלה פעמיים הכניסה לקבר יוסף - והלילה צה"ל מבטיח לאפשר את כניסת המתפללים • סקירה מיוחדת (צבא)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
נשקים במהלך מצעד צבאי בשכם (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

"גוב האריות", זהו השם שקבוצת מחבלים חמושים בשכם בחרה לעצמה. הם מובילים את גל הטרור הנוכחי, ולקחו אחריות על מספר פיגועים רצחניים, כמו זה של אתמול בשומרון בו נפל החייל עידו ברוך ז"ל.

הפיגוע בשומרון, אמש (צילום: מצלמת אבטחה)

מלבד לקיחת האחריות, הם מפרסמים עשרות סרטונים המתעדים את פעילות הטרור שלהם כשהם רעולי פנים, לובשים מדים שחורים וקושרים לרוביהם סרטים אדומים.

ארגון הטרור "גוב האריות" שצץ בחודשים האחרונים בשכם מונה כמה עשרות בודדות של חמושים, רובם צעירים בשנות העשרים לחייהם. הם פועלים באופן רשמי בשטח רק מספר חודשים בודדים, אבל כבר הצליחו להוציא לפועל מספר פיגועים.

במערכת הביטחון מעריכים שחברי הארגון מנסים להוציא פיגוע ירי בכל יממה - אך לא תמיד מצליחים. בקרב הפלסטינים הם הפכו לטרנד החם, ודרך זה הם מנסים לחמם את השטח. כל חברי ארגון הטרור מצולמים רק כשהם רעולי הפנים. מוקד הכוח של "גוב האריות" הוא מרכז שכם, שם הם החלו לצעוד בחודשים האחרונים, בעיקר בתהלוכות לוויה.

אחד האירועים המשמעותיים שעשתה הקבוצה, והוא גם מטריד את מערכת הבטחון - שהם החלו להתעמת עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, מה שגורם לאיבוד שליטה במקומות מסוימים בשכם וג'נין.

חמושים בשכם (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

אירוע נוסף בו עלה תא הטרור "גוב האריות" לכותרות היה קבר יוסף. אתמול בוטלה כניסה של מתפללים יהודים למקום בפעם השנייה בחודש האחרון מחשש לפגיעה במתפללים, לאחר ש"גוב האריות" הצהירו בתקופה האחרונה כי "מי שייכנס לקבר יצא בקבר".

הבוקר, מבהיר גורם צבאי כי בניגוד לפרסומים בנושא תתקיים הלילה כניסת מתפללים מאובטחת לקבר יוסף בהיקף שיקבע בהתאם להחלטת הגורמים הצבאיים.

אנשי "גוב האריות" נוהגים באחדות, אבל אינם כפופה להחלטה מדינית או פוליטית של אף מנהיג ארגון או מדינה והם פועלים באופן עצמאי עם מטרה אחת - לרצוח ישראלים.

חמושים בשכם (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

בעקבות גל הפיגועים שלא עוצר, בפיקוד המרכז מבינים שצריך לצאת לפעילות רחבה יותר בשומרון, בצה"ל מעריכים שפעולה נרחבת בשומרון יכולה להוביל לסיכול משמעותי יותר של פיגועים.

הפלסטינים טוענים הבוקר שצה"ל חסם מספר כניסות לעיר שכם, באמצעות חול ואבנים, ובמחנה פליטים שועפט וקלנדיה החלו להתפתח עימותים. במספר שכונות במזרח ירושלים וצפון ירושלים הכריזו הפלסטינים על שביתה כפויה כאות הזדהות עם מחנה פליטים שועפט.

חמושים בשכם (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

דובר צה"ל מסר כי "חלק מהגברת הפעילות הביטחונית במרחב שכם הוחלט בצה"ל על חסימת הצירים והתנועה אל העיר וממנה והשארת צירי תנועה בודדים בהם יתבצע בידוק בטחוני קפדני".

המטרה של החסימות במרחב שכם היא לשבש את חופש התנועה של המחבלים ולנסות לסכל מראש את הפיגוע הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר