3 שבועות לבחירות

59, 60, 62: הסקרים השונים מתקשים לחזות את התוצאות

סקר אחד חוזה ניצחון לגוש הימין-חרדים, סקר אחר טוען כי דווקא גוש השמאל-ערבים ינצח והסקר השלישי מציג תיקו בין הגושים. שבוע וחצי לבחירות - תמונת מצב עדכנית (פוליטי)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

3 שבועות לבחירות, הסקרים השונים שפורסמו אמש והבוקר (שישי) מציגים, כל סקר בנפרד, תוצאות שונות לחלוטין. ניצחון לימין-חרדים, ניצחון לשמאל-ערבים או בכלל תיקו בין הגושים.

סקר: 62 מנדטים לגוש הימין-חרדים

סקר של חברת דיירקט פולס עבור עכשיו 14 קובע כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה הבא עם רוב גדול של 62 מנדטים, לפי החלוקה הבאה:

הליכוד עם 34 מנדטים, יש עתיד עם 23 מנדטים, הציונות הדתית והמחנה הממלכתי עם 12 מנדטים למפלגה, ש"ס עם 9 מנדטים ויהדות התורה עם 7.

גם ישראל ביתנו מקבלת בסקר זה 7 מנדטים, ואילו העבודה, מרצ, רע"מ וחד"ש-תע"ל עם 4 מנדטים לכל אחת מהמפלגות.

מתחת לאחוז החסימה: הבית היהודי עם איילת שקד שמקבלת רק 2.1%, אחריה בל"ד של אבו שחאדה שמקבלת 1.8%, המפלגה הכלכלית של ירון זליכה עם 0.72%, חופש כלכלי של אביר קארה עם 0.5% ואחרונה – מפלגת צעירים בוערים שרושמת שפל עם 0.24% בלבד.

סקר: 61 מנדטים לגוש השמאל-ערבים

סקר חדשות 13 של הפרופ' קמיל פוקס מעלה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, יאיר לפיד ממשיך לכהן בראשות הממשלה, עם רוב של 61 מנדטים, לפי החלוקה הבאה:

הליכוד עם 32 מנדטים, יש עתיד עם 26 מנדטים, הציונות הדתית והמחנה הממלכתי עם 12 מנדטים למפלגה. ש"ס עם שמונה מנדטים ויהדות התורה עם 7.

העבודה עם 6, ישראל ביתנו עם 5, וכך גם מפלגת רע"מ. לעומת זאת, מרצ וחד"ש-תע"ל סוגרות את הרשימה עם 4 מנדטים למפלגה.

מתחת לאחוז החסימה: איילת שקד יורדת עוד יותר מתחת לאחוז החסימה ובסקר זה מקבלת 1.7 אחוזים. בל"ד עם 1.9 אחוזים, הכלכלית של ירון זליכה עם 1.4 אחוזים, צעירים בוערים של הדר מוכתר עם 1.3 אחוזים, חופש כלכלי של אביר קארה עם 0.4 אחוזים וישראל חופשית ודמוקרטית עם 0.3 אחוזים בלבד.

סקר: תיקו בין גושי הימין לשמאל

סקר פאנלס פוליטיקס, שנערך עבור "מעריב", מעלה כי אם הבחירות היו נערכות היום, היה נרשם תיקו בין הגושים. אם כל הפוליטיקאים יישארו דבוקים להבטחותיהם, לפיד יישאר ראש ממשלת מעבר עד לבחירות שישיות.

על פי נתוני הסקר, הליכוד עם 32 מנדטים, יש עתיד עם 24, הציונות הדתית עם 13, המחנה הממלכתי עם 12, ש"ס עם שמונה ויהדות התורה יציבה עם 7 מנדטים.

ישראל ביתנו עם 6, העבודה ומרצ עם 5 מנדטים למפלגה ורע"מ וחד"ש-תע"ל עם 4 מנדטים למפלגה.

מתחת לאחוז החסימה: הבית היהודי בראשות שקד – 2.7%, המפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה – 1.2%, בל"ד בראשות סאמי אבו שחאדה – 1.1%, חופש כלכלי בראשות אביר קארה – 0.7%, ישראל חופשית דמוקרטית בראשות אלי אבידר – 0.2% וצעירים בוערים בראשות הדר מוכתר – 0.2%.

עם זאת, לפי סקר זה, אם הבית היהודי בראשות איילת שקד תעבור את אחוז החסימה והיא אכן תלך עם גוש הימין-חרדים, נתניהו יהיה ראש הממשלה עם כח של 62 מנדטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר