המחאה באיראן

ברק אובמה הודה בטעות באיחור של שנים; ג'ו ביידן ילמד?

שנים אחרי שהעדיף לחתום על הסכם עם איראן במקום לתמוך במפגינים נגד המשטר, אובמה מודה: "בדיעבד, אני חושב שזו הייתה טעות" • האם הנשיא המכהן ינהג אחרת? (בעולם)

(מאת Chuck Kennedy - https://www.facebook.com/WhiteHouse/photos/pb.63811549237.-2207520000.1484275919./10155140878359238/?type=3&theater, נחלת הכלל, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=54992296)

נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, שחתם עם הסכם עם איראן וסירב לתמוך במפגיני 'המחאה הירוקה' נגד המשטר, מודה באיחור של 13 שנה כי טעה.

בראיון שהעניק לאחרונה בפודקאסט Pod Save America אמר: "בדיעבד, אני חושב שזו הייתה טעות. בכל פעם שאנחנו רואים שביב של תקווה, של אנשים כמהים לחופש, אני חושב שאנחנו חייבים להבליט זאת. עלינו לשים על כך זרקור, להביע סולידריות עמם".

הוא סיפר, "התקיים דיון משמעותי בתוך הבית הלבן, בנוגע לשאלה האם עליי כנשיא לתת גיבוי למפגינים של התנועה הירוקה באיראן, מכיוון שאקטיביסטים רבים הואשמו על ידי המשטר שהם כלי של המערב והייתה אז מחשבה שאנחנו נערער את מעמדם ברחוב אם נתמוך בהם".

כעת, שוב ניצבת ארצות הברית בפני האפשרות של תמיכה במפגיני 'מחאת החיג'אב' באיראן, או בחתימה מחודשת על הסכם הגרעין.

בארה"ב ובאיראן עוקבים אחרי מי שהיה אז סגן הנשיא של אובמה וכיום הנשיא המכהן, ג'ו ביידן, לראות כיצד ינהג הפעם.

בינתיים, הוא מצהיר על תמיכה במפגינים. ביידן אמר במהלך סוף השבוע החולף: "אני רוצה שתדעו שאנחנו עומדים לצידם של האזרחים והנשים האמיצות של איראן. ההתעוררות באיראן מדהימה. אני חושב שזה מסוג הדברים שלא יירגעו לזמן מה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר