שבועיים לפני הבחירות

לפיד ינסה לקחת קולות מגנץ: "אנו חוזרים לשנאות ולשחיתות של העבר?"

אחרי החגים כבר פה, וראש הממשלה יאיר לפיד מעלה הילוך בעוצמה, מלבד הניסיון להראות את ההישגים הרבים שהיו לטענתו בממשלה האחרונה, הוא גם ינסה לקחת כחמישה מנדטים מהמפלגה של גנץ וסער (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

שבועיים בדיוק לבחירות - ואחרי החגים כבר כאן: ראש הממשלה יאיר לפיד מעלה הילוך והוא דיבר היום (שלישי) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד והסביר מה הן התוכניות שלו.

לפיד ומפלגתו, החליטו לעלות החל מהיום - הילוך בעוצמה, על פי העיתונאי יהודה שלזינגר, ראש הממשלה לפיד לוטש עיניים לארבעה מנדטים שחונים כרגע אצל המחנה הממלכתי. לדבריו, לגנץ יש חמישה מנדטים ברזל ואילו לסער יש כשלושה מנדטים. לכאורה יש כחמישה מנדטים שניתנים לתזוזה - ולפיד מכוון לשתות את המנדטים האלו והוא חיכה עד עכשיו - שבועיים לפני הבחירות, כאשר אנו אחרי החגים. לדברי שלזינגר, ב'יש עתיד', מתכוונים להוציא על המספר מנדטים הללו עשרות מיליוני שקלים, שיושקעו בפרסומות בכל מיני אפיקים.

לדברי איילה חסון, בסביבת 'המחנה הממלכתי' טוענים, כי במידה ונתניהו לא ישיג 61, לפיד יעשה ככל יכולתו כדי לפעול למען בחירות שישיות. מכיוון שהוא מסרב לתת לבני גנץ להיות ראש ממשלה בשום קונסטלציה.

לפיד כאמור דיבר היום בפתח ישיבת הסיעה שלו ואמר: "מבחינת רוב אזרחי ישראל, שהיו עסוקים עד עכשיו בחגים - היום מתחילה מערכת הבחירות. יש לנו פחות משבועיים להחליט לאן מדינת ישראל הולכת. האם היא חוזרת אחורה, לפוליטיקה מושחתת, אלימה וחסרת אחריות, או שאנחנו בוחרים בעתיד של הילדים שלנו".

"יש שלושה דברים גדולים שאנחנו עושים עכשיו בשביל העתיד של הילדים שלנו: הראשון הוא תוכנית "חוק וסדר". במקום שבן גביר יתרוצץ בלילות עם אקדח ויסכן את החיילים והשוטרים שלנו, הוצאנו לדרך תוכנית אמיתית שמביאה משילות וסדר למדינה. תוספת של אלפי שוטרים לרחובות, 26 פלוגות מג"ב חדשות, משמר לאומי של 30 אלף איש. מלחמה בפרוטקשן, מלחמה באלימות בחברה הערבית, מלחמה באלימות כלפי נשים".

עוד אמר לפיד: "הדבר השני הוא מאבק בלתי מתפשר ביוקר המחיה. לא דיבורים באוויר, פעולות אמיתיות. הורדנו כבר את המחיר ל-97 מוצרים דרך רפורמת התקנים, הבאנו רשתות זולות כמו "קרפור" מחו"ל, הורדנו את מחיר הדלק, הידקנו את הפיקוח על מוצרי יסוד. זה לא קורה ביום, אבל אחרי הרבה שנים של הזנחה יצאנו לדרך. והדבר השלישי הוא שמירה על הדמוקרטיה הליברלית הישראלית. על עצמאות בית המשפט, על שלטון החוק, על זכויות להט"בים, על זכויות נשים. אנחנו לא ניתן לשחיתות לחזור. ישראל לא תהיה מדינה שמנוהלת בידי אנשים שרוצים להחזיר אותנו אחורה. אנחנו מגיעים לבחירות האלה עם קבלות. מעט ממשלות בתולדות ישראל הספיקו בשנה וחצי את מה שאנחנו הספקנו".

לדברי לפיד: "השתלטנו על הקורונה בלי סגרים. מחקנו את הגירעון והורדנו את האבטלה. העברנו חקיקה היסטורית למען אנשים עם מוגבלויות. פתחנו שגרירויות ונציגויות באמירויות, בבחריין ובמרוקו וחתמנו איתם הסכמים כלכליים שכל אזרח ירוויח מהם. הצטרפנו למאבק הגלובלי מול משבר האקלים. נשיא ארה״ב היה פה וחתם על הצהרת ירושלים, התחייבות לבטחונה ושלומה של ישראל. יצאנו למבצע צבאי מהיר ומוצלח בעזה, פגענו בג'יהאד האיסלאמי מכה קשה. עצרנו את הסכם הגרעין עם איראן. סגרנו הסכם היסטורי עם לבנון על הגבול הימי. בנינו תוכנית להעלאת קצבאות הזקנה, העברנו רפורמות שיורידו את יוקר המחיה וחיזקנו את המשטרה ומג״ב. זה מה שעשינו בשנה וחצי. תחשבו מה נוכל לעשות בארבע שנים. כל מה שאנחנו מבקשים מאזרחי ישראל זו הזדמנות להמשיך. על זה הבחירות. על השאלה אם אנחנו רוצים במדינה הזו עתיד משותף והישגים כלכליים ובטחוניים, או שאנחנו חוזרים לשנאות ולכעסים ולשחיתות של העבר. אנחנו מציעים למדינת ישראל מנהיגות, אנחנו מציעים ערכים, אנחנו מציעים תקווה, כבוד הדדי וטוב משותף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר