מצעד הפוליטיקאים והמבוכות

הרב של כפר חב"ד נגד מארגני ההקפות השניות: "שאט נפש ומחאה, לא מייצג אותנו כלל"

אחרי פארסת נתניהו-בן גביר ושריקות הבוז, הגר"מ אשכנזי במתקפה חריגה על האירוע שהתקיים בכפר חב"ד: מצביע על כך שהבאת פוליטיקאים למקום לפני בחירות היא בניגוד לעמדת הרבי מליובאוויטש זי"ע, ולא חוסך ביקורת מיו"ר ה'ועד' המקומי (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מימין: ההקפות השניות אמש. משמאל: הגר"מ אשכנזי (צילום: שניאור שיף)

המרא דאתרא של כפר חב"ד, הגאון רבי מאיר אשכנזי, תקף היום (שלישי) בחריפות את מארגני ההקפות השניות בכפר חב"ד, ומצהיר כי האירוע "אינו מייצג כלל את ערכי הכפר ואת תושבי הכפר".

רבו של הכפר הוסיף, במכתב ששיגר אל יו"ר ה'ועד' המקומי הרב שמעון רבינוביץ', כי "אין לאירוע שכזה מקום בכפר חב"ד בשום אופן, ומוטב שלא היה מתקיים כלל".

הגר"מ אשכנזי גינה את הבאת הפוליטיקאים לאירוע. "במקום שהאירוע יעבור ללא הבלטה של אישים פוליטיים שבועיים לפני הבחירות, העלת אותם על הבמה כדי לומר אמירות פוליטיות", כתב הרב והוסיף כי מדובר "בניגוד להוראת הרבי שאסור לחב"ד להתערב בפוליטיקה, ובניגוד לכתב יד קודשו שאין להזמין אישיים פוליטים לכפר חב"ד בקשר לבחירות".

כזכור, אירוע ההקפות השניות בכפר חב"ד, שהתקיים אמש כמיטב המסורת ב-65 השנים האחרונות, שולב בכמה נאומים פוליטיים, שלדברי רבים מהמשתתפים העיבו על השמחה ששררה כל שאר הערב באירוע.

גורמים בחב"ד שהשתתפו באירוע ציינו כי "בשעת מעשה דברי הפוליטיקאים, שבהחלט היו מיותרים, לא הפריעו לשמחה הגדולה, כפי שרק בכפר יודעים לייצר. מבחוץ הדברים נראים אחרת".

עוד טוענים בחב"ד כי "בשונה ממה שרבים מנסים לצייר, חב"ד אינה תנועה פוליטית ואינה עוסקת בפוליטיקה. בחב"ד תמיד אירחו פוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית, באירועים שמסמלים את הקשר עם התורה והמסורת. כל יהודי שייך לתורה ולמסורת ומתקבל בחב"ד בעין יפה. אבל הנאומים בהחלט היו מיותרים".

במהלך האירוע התרחשה גם תקרית בין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שהגיע לאירוע, ובין חבר הכנסת איתמר בן גביר שעמד על הבמה באותה שעה. נתניהו סירב לעלות עד שבן גביר יירד מהבמה, בכדי שלא יצולמו יחד. בן גביר נאלץ לרדת בסופו של דבר ובהמשך חזר.

זמן קצר אחרי פרסום מכתבו של הגר"מ אשכנזי, הגיב יו"ר הועד רבינוביץ במכתב לתושבי הכפר שבו טוען כי "בשבועות האחרונים פעלנו אנשי ועד כפר חב"ד בהתמסרות אדירה למען האירוע החשוב הקפות השניות, שמתקיים באופן מסורתי בכפר חב"ד כרצון הרבי".

את האחריות למחיצות בין גברים לנשים מטיל רבינוביץ על המשטרה. "כבר במהלך האירוע, נאמר לי על ידי קציני המשטרה כי הטעות מצידם הובנה והאירוע ינוהל אחרת בפעמים הבאות.

"ברצוני להבהיר באופן שאינו משתמע לשני פנים: אנו נפיק לקחים מהתקלה החמורה שהתרחשה, כך שבשנים הבאות היא לא תחזור על עצמה בשום אופן, גם אם לשם כך יהיה צורך לשנות את מבנה האירוע או אף לצמצמו חלילה. אם לא תהיה ברירה – כך נפעל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר